راه های تقویت زبان عمومی 2022

راه های تقویت زبان عمومی
مقاله

راه های تقویت زبان عمومی 2022

راه های تقویت زبان عمومی ،خیلی از ما وقتی که تصمیم به یادگیری یک زبان جدید ( در مورد سایر مهارت ها هم صدق می کنه!) میگیریم، اولین قدمی که برمیداریم ثبت نام در کلاس یا دوره و تهیه کتاب و سایر لوازم مورد نیاز هست.

خب تا به اینجای کار هیچ مشکلی نیست و کمک گرفتن از معلم و متخصص یکی از بهترین و اصولی ترین اقدامات هست.

راه های تقویت زبان عمومی

اما قطعا کافی نیست و قرار نیست شما تنها با ثبت نام در کلاس و به طرز معجزه آسایی اون مهارت جدید را یاد بگیرید!! و مسلما نیاز به تمرین و وقت گذاشتن خارج از کلاس هم دارید.

اما خبر خوب این هست که: این روزها با وجود تکنولوژی گسترده و در دسترس بودن منابع و اطلاعات زیاد، راه های خیلی زیادی برای تقویت زبان عمومی وجود دارد.

 آموزش صفر تا صد آیلتس

شما می توانید با توجه به استایل یادگیریِ خودتان، روش های اصولی ای را که تو این سایت (و یا در هر منبع معتبر دیگری) بهتون معرفی شده است را انتخاب کنید و با استفاده از آنها پیشرفت چشم گیری داشته باشید.

یادداشت برداری کنید

سعی کنید همیشه دفترچه یادداشتی را بهمراه داشته باشید (تا شنبه برای خرید دفتر صبر نکنید!! و از اپلیکیشن های گوشی خودتون هم میتونید استفاده کنید) تا لغات و عبارت های پرکاربرد را یادداشت کنید.

تنها به نوشتن لغت های جدید بسنده نکنید و جملات و ترکیب هایی که براتون جالب هستند و یا قبلا بهشون توجه نکرده بودید را هم میتونید توی دفترتون بنویسید. و هرشب قبل از خواب نگاهی به این دفتر بندازید تا خوب توی ذهنتون بمونند.

اشیا و وسایل اطرافتان را برچسب بزنید (اسم گذاری کنید)

یکی از روش های خوب به خاطر سپردن کلمات غیر انتزاعی برچسب زدن برروی اشیا است. بعد از مدتی که به اندازه کافی با تمام کلمات نوشته شده آشنا شدید، سعی کنید بدون نگاه کردن به برچسب ها، تمام آنها را به خاطر بیاورید و سپس برچسب های جدید را برای سطح بالاتر جایگزین آنها کنید؛ مثلا به جای برچسب “shoes” ، “shoelace” را قرار دهید.

تا میتوانید گوش دهید!

گوش دادن یا همان مهارت لیسنینگ یکی از راه های خوب و لازم برای تقویت زبان عمومی است و خوشبختانه منابع بسیار زیادی برای تقویت این مهارت، از فیلم و سریال و انیمیشن تا رادیو و پادکست و سخنرانی و اخبار و موزیک و…، وجود دارد. سعی کنید در طول روز دو مدل لیسنینگ داشته باشید:
– گوش دادن متمرکز: یعنی هنگام گوش دادن مشغول فعالیت دیگری نباشید و با دقت به محتوا و جملاتی که می شنوید توجه کنید.
– گوش دادن در حین انجام سایر فعالیت ها: سعی کنید به گوش دادن به منابعی که اشاره شد در حین فعالیت های روزمره مثلا دویدن، آشپزی، مرتب کردن اتاق، رانندگی و… عادت کنید.

تا میتوانید کتاب و مجله و …. بخوانید

اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان کرده اید، میتوانید داستان ها و مجلات کودکان را انتخاب کنید و یا کتاب های داستان ساده و سطح بندی شده را خریداری کنید.

اگر سطح زبان متوسط به بالا دارید نیز از هر موقعیتی برای خواندن متن های انگلیسی استفاده کنید. از داستان کوتاه تا رمان و روزنامه و حتی پست های افراد معروف در فضای مجازی.

مثلا از این به بعد سعی کنید هنگام جستجو در گوگل به جای جستجوی فارسی، سوالات خودتان را به انگلیسی جستجو کنید و مطالب سایت ها و وبلاگ های مختلف را بخوانید.

ژورنال شخصی درست کنید

نوشتن اتفاق های روزمره زندگیتان کمک زیادی به تقویت زبان عمومی شما میکند. سعی کنید هرروز به طور منظم در دفتر یا لپ تاپ و تلفن همراه وقایع و تفکراتتان را ثبت کنید و از کلمات و ساختارهای جدیدی که یاد گرفته اید استفاده کنید و چنانچه کلمه ای به ذهنتان خطور نمیکند، از دیکشنری و یا معلم خود کمک بگیرید.

علاوه بر اتفاق های شخصی می توانید وقایع دیگری که مشاهده می کنید و می شنوید را نیز توصیف کنید. به مکان های مختلف بروید و هرآنچه را که میبینید در ژورنال خودتان یادداشت کنید.

صدای خود را ضبط کنید
نوشتن جملات و مرور آنها در ذهن به تنهایی کافی نیست و لازم است که با صدای بلند صحبت کنید و از اینکه اشتباه کنید نترسید. اگر فردی را برای تمرین اسپیکینگ ندارید با خودتان صحبت کنید و صدای خودتان را ضبط کنید و چندبار به صدای خود گوش دهید. حتی می توانید لیسنینگ هایی را که گوش داده اید تقلید کنید و چند بار به صدای خود گوش دهید و آنقدر تکرار کنید تا تلفظتان شبیه شود.

تصویر: https://www.edukamer.info/uneb/unganda-uneb-uce-english-language-past-papers-pdf/

 

آموزش زبان لاتین 

بهترین شیوه تقویت زبان

دنبال هیچ شیوه عجیب و غریبی نباشید چون اصلا وجود ندارد! خلاصه تقویت زبان انگلیسی این ۳ نکته است:

  • به کارگیری از منابع باکیفیت و معتبر
  • تمرین روزانه هر منبع با روش درست
  • حفظ انگیزه و درگیری دائم  با زبان انگلیسی

 

حداقل روزانه ۲-۴ ساعت تمرین (حتی روزهای تعطیل)

برای اینکه در عرض ۲-۳ ماه تسلط کامل پیدا کنید، باید از پشتکار زیادی برخوردار باشید؛ به این معنی که دیگر شما باید ۸-۱۴ ساعت در روز زبان تمرین کنید (ترجیحا عبارات کاربردی).

توصیه می شود۱ ساعت لغت بخوانید، ۱ ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ۲ ساعت انگلیسی گوش کنید و ۲ ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید.

شیوه  صحیح خواندن زبان

  1. اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه می کنید (به عنوان مثال یک لغت)، اگر همان مطلب را در ۲۴ ساعت آینده هم یک بار تکرار کنید، تا ۸۰٪ آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید، در ذهنتان ثبت می شود.
  2. بعد از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه تکرارهمان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به یاد بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما باقی می ماند.
  3. بعد از گذشت چهل روز اگر همان مطلب را دوباره مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  4. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

تفسیر و خلاصه نویسی کنید

این شیوه یکی از به روزترین متدهای کشف شده مطالعه زبان در سالهای اخیر است که یادگیری و سرعت یادگیری را به طور بی نظیری بالا می برد.

برای این کار کافی است هر زمان دو یا سه پاراگراف زبان را مطالعه کنید، در حد ۳-۴ خط نظر خودتان را به زبان انگلیسی راجب آن پاراگراف ها بنویسید و یا اینکه آن را خلاصه نویسی کنید.

همیشه در جزوه تان یک جای خالی کنار یادداشت هایتان بگذارید تا تفسیر خودتان از آن موضوع را بنویسید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare