هزینه آزمون آیتلس در سال 2022

هزینه آزمون آیلتس-نبض زبان
زبان آیلتس

هزینه آزمون آیتلس در سال 2022

در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه آزمون آیلتس در سال 2022 اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم، با ما همراه باشید. همپنین اگر با کاربرد مدرک آیلتس آشنایی ندارید ما در مقالات قبلی به بررسی آن پرداخته ایم.

آزمون آیلتس را میتوان معتبر ترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی دانست. که در کشور های مختلف به دو صورت آکادمیک و جنرال برگزار می شود.

شرکت در آزمون آیلتس یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحلی است که متقاضیان مهاجرت به کشور های انگلیسی زبان، باید با موفقیت پشت سر بگذارند.

در واقع متداول ترین آزمون های سنجش زبان انگلیسی، آیتلس است که برای ارزیابی تسلط افراد غیر انگلیسی زبان استفاده می شود.

و مدرک این آزمون ها اعتبار بین المللی دارند و به همین علت مردم از آن استقبال میکنند.
اگر که شما میخواهید برای ادامه تحصیل و یا کار به خارج از کشور مهاجرت کنید باید حتما درباره آزمون های آیتلس و همچنین چگونگی برگزاری آن و هزینه آزمون آیلتس تحقیق کنید.

آموزش زبان آیلتس-نبض زبان

هزینه آزمون آیلتس در کشور های دیگر چگونه است؟

بسیاری از متقاضیان برای اینکه در آزمون آیلتس شرکت کنند به کشورهای همسایه سفر میکند و در این صورت لازم است که هزینه آزمون آیلتس را در کشور های دیگر در نظر بگیریم و نگاهی به هزینه های ان کنیم.
اما ممکن است که شما با این سوال مواجه شوید که چرا برای شرکت در آزمون آیلتس به کشورهای دیگر سفرمیکنید؟

پاسخ این سوال ، محدودیت دفعات برگزاری آزمون در کشور است.به این دلیل که هر سال به تعداد محدودی آزمون آیلتس در کشور برگزار می شود بسیاری از افراد نتوانسته اند نمره مطلوبی را در آزمون به دست آورند. و برای از دست ندادن فرصت  و برای اقدام جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور ترجیح میدهند که به کشور های همسایه سفر کنند تا بتوانند در کم ترین زمان در آزمون آیلتس شرکت کنند.

هزینه آزمون آیلتس در تمام کشور ها یکسان نیست و متغیر است. و ممکن است که در برخی  کشورها مبالغ فراتر برود.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

بعد از اینکه در آزمون آیلتس شرکت کردید یکی از دغدغه های اصلی توجه به هزینه آزمون است. که هر روز این قمت در حال تغییر است و کم و زیاد می شود.

همانطور که میدانید هزینه آزمون براساس قیمت دلار محاسبه می شود.و همین قضیه نوساناتی در قیمت آزمون آیلتس به وجود می اورد.

هزینه آزمون آیلتس در ایران

هزینه مدرک آیلتس

هزینه مدرک آیلتس که یکی از بزرگ ترین دغدغه افرادی است که قصد دارند در خارج از کشور مهاجرت و یا تحصیل کنند؛فقط شامل هزینه برگزاری این آزمون نمی شود، و  به باید هزینه های جانبی دیگری از جمله کتاب ها، منابع آیلتس، شرکت در کلاس های آیلتس توجه داشته باشند و آن را هم در نظر بگیرند.
IELTS یا International English Language Testing Systemیک امتحان زبان انگلیسی است. که دارای اعتبارات بین المللی در سطح جهان است.

و این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل دارند و یا میخواهند به کشورهای انگلیسی زبان مهاجرت کنند. و میزان دانش انان را می سنجد.
این آزمون برای افرادی که میخواهند در دانشگاه هاه های کشور آمریکا ، کانادا، استرالیا و …تحصیل کنند ضرورت دارد.

کسانی که در این آزمون شرکت میکنند باید سوالات زیادی را پاسخگو باشند که این سوالات هم میتواند آسان و هم میتواند سخت باشد. و همچنین کسانی که میخواهند به این کشور ها مهارجت کنند باید نمره خوب و بالایی را در این آزمون کسب کنند.

اگر مبلغ هزینه آیلتس تغییر کند ما به التفاوت آن چگونه محاسبه می شود؟

در بعضی موارد متقاضیان برای شرکت در آزمون آیلتس مبلغی را به عنوان علی الحساب به حساب مراکز واریز می کنند اما قبل از جلسه آزمون مبلغ نهایی آن کم و زیاد می شود.

در این شرایط پس از اینکه توسط سازمان سنجش هزینه آیلتس اعلام شد، در صورتی که مبلغ بیشترشود داوطلبان مبلغ مابه التفاوت را به حساب مربوطه واریز میکنند و در صورتی که قیمت کاهش یابد مراکز باید مابه التفاوت را به متقاضیانی که در آزمون شرکت کرده اند باز گردانند.

البته باید گفت که این تغییرات هزینه ها به صورت دائمی نیست و در بسیاری مواقع همان مقدار مبلغی که به عنوان علی الحساب اعلام شده است هزینه نهایی آزمون خواهد بود و هیچ تغییری نخواهد کرد.

چه سازمان هایی کمک هزینه آزمون آیلتس را میدهند؟

بسته به کشوری که در ان هستید ممکن است که بتوانید تمام هزینه آزمون آیلتس و یا بخشی از آن را تامین کنید. برخی از کشورها سازمان هایی دارند که ارائه دهنده این خدمات هستند.

دانشگاه ها برای دانشجویانی که به شرکت در آزمون آیلتس نیاز دارند ، پرداخت هزینه معافیت هایی را ارائه کنند.
دانشگاه هانگ سنگ در هنگ کنگ نمونه ای از این دانشگاه ها است. این موسسه به دانشجویانی که در یک برنامه تحصیلی هستند را از پرداخت هزینه آزمون آیلتس معاف کرده است.

و اگر که شما نمیتوانید این هزینه را پراخت کنید اصلا نگران نباشید زیرا بسیاری از سازمان ها هستند که این هزینه شما را تامین میکنند.

 تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در مورد این سازمان ها اطلاعاتی جمع کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با دانشگاه های محلی مشورت داشته باشید.

سازمان های ارائه دهنده مدرک آیلتس

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس چگونه است؟

اولین مرحله برای گرفتن مدرک آیلتس این است که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید. و برای کسب نمره خوب باید این اطمینان را داشته باشید که به زبان انگلیسی مسلط هستید.

 بعد از اینکه پایه قوی داشته باشید(تسلط داشتن در درک مطلب، توانایی نوشتن با گرامر خوب و واژگان غنی، توانایی درک و گوش دادن و غیره …) قدم بعدیتان را میتوانید بردارید و برای اینکه سطح کلی انگلیسی خود را بهبود دهید لازم است که شدت مطالعه خود را بیشتر کنید و پس از آن باید با الزامات خاص آیلتس آشنا شوید.

مقایسه آزمون های بین المللی استاندارد زبان انگلیسی

مهم ترین اهداف زبان آموزان از یادگیری زبان انگلیسی، گرفتن مدرک معتبر در آزمون های بین المللی است.
از نظر ساختاری این آزمون ها با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام هزینه و اعتبار و نمره متخصص به خود را دارند.

 همچنین علاوه بر آن برخی از این آزمون ها در ایران برگزار می شود و برخی از آن هم در کشور های دیگر نیز برگزار می شود.

امروزه با بالاتر رفتن قیمت دلار هزینه آزمون‌های خارجی از جمله آزمون آیلتس سر به فلک می‌کشد.

 هزینه ثبت نام آزمون آیلتس در کشورهای گوناگون بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار قابل تغییراست، این هزینه در بعضی کشورها بسیار بیشتر هم خواهد بود، به عنوان مثال در سال ۲۰۲۱ هزینه ثبت نام آیلتس در استرالیا ۳۷۵ دلار بوده است.

 این نرخ به طور معمول در یک کشور ثابت است اما از آنجا که به دلار محاسبه می‌شود و به علت وجود نوسانات ارزی در کشور ما قیمت آن تقریبا از روند صعودی برخوردار است.

 البته هزینه ثبت نام تنها هزینه‌ای که زبان‌آموزان برای شرکت در آزمون آیلتس پرداخت

می‌کنند نیست. برای تخمین دقیق‌تر هزینه آزمون آیلتس باید هزینه کلاس‌ها، کتاب‌ها و پست کردن نتیجه را هم مورد محاسبه قرار دهیم.

درست است که هزینه آیلتس در کشورهای مختلف متفاوت است، اما در بیشتر کشورها چیزی بین ۲۱۵ تا ۲۴۰ دلار خواهد بود.

 ساده‌ترین راه برای اینکه مطلع شوید هزینه ثبت نام آیلتس برای شما چقدر خواهد بود این است که به سایت رسمی آیلتس مراجعه کنید و از آن طریق مرکز آزمون خود را انتخاب کنید.

 در آذر ماه سال ۱۴۰۰ هزینه ثبت نام در آزمون آیلتس در ایران حدودا ۶۱۵۱۰۰۰۰ ریال بوده است. با توجه به کم شدن ارزش لیر در سال ۲۰۲۲ قیمت آزمون آیلتس در ترکیه ارزان‌تر از ایران و حدود ۳۸۰۰۰۰۰۰ ریال می باشد.

البته در نظر داشته باشید تمامی هزینه های ذکر شده با توجه به متغییر بودن قیمت دلار، ثابت نمی باشد و حتما قبل از اقدام به سایت رسمی آیلتس برای آگاه شدن از هزینه دقیق آزمون ها سر بزنید.

 اما اگر صد دارید در این کشور آزمون دهید تغییرات قیمت لیر را در نظر داشته باشید و حتما قبل از ثبت نام قیمت‌ها را ارزیابی کنید.

 در ضمن در نظر داشته باشید اگر بخواهید در ترکیه، ارمنستان یا دبی آزمون دهید، آزمون اسپیکینگ معمولا در یک روز دیگر برگزار می‌شود که احتمال دارد تا یک هفته با روز آزمون سایر مهارت‌ها فاصله داشته باشد. بنابراین هزینه اقامت خود را هم جزو سایر هزینه ها حساب کنید.

کلام آخر

در این مقاله ما سعی کردیم در مورد هزینه آزمون آیلتس در سال  2022 اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم. و در بالا گفته شد که مدرک این آزمون ها اعتبار بین المللی دارند و همچنین هزینه های آن میتواند متغیر باشد و برای اینکه بتوانید به راحتی مدرک آیلتس خود را بگیرید، اولین قدم این است که به زبان انگلیسی مسلط باشید.​

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare