آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی + نکات کاربردی

آموزش زبان انگلیسی
دسته‌بندی نشده

آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی + نکات کاربردی

در این مقاله از نبض زبان با ما همراه باشید تا از آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی استفاده کنید. همانطور که می دانید امروزه یادگیری زبان انگلیسی تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی افراد تبدیل شده است.

داوطلبان یادگیری زبان انگلیسی، با اهداف اخذ مدارک زبان نظیر مدرک آزمون آیلتس یا آزمون تافل و یا با هدف یادگیری مکالمه زبان انگلیسی نیاز به آموزش مناسب زبان انگلیسی نیازمند هستند.

شیوه های بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و آموزشگاه ها و وب سایت های بسیار زیادی همچون وب سایت نبض زبان خدمات آموزشی زبان های خارجه را ارائه می دهند.

نکات مهم آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

 شروع آموزش زبان انگلیسی صفر تا صد

یادگیری زبان انگلیسی یکی از مهمترین نیازها و دغدغه های افراد برای ادامه تحصیل در داخل و یا خارج از کشور و یا زندگی و کار در خارج از کشور می باشد.

امروز زبان انگلیسی از نقش بسیار مهمی در پیشرفت و ارتقاء موقعیت افراد در کار و زندگی برخوردار می باشد و در عصر ارتباطات نداشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی ممکن است بازخورد منفی روی زندگی فرد بگذارد.

جهت آموزش زبان انگلیسی به شیوه صحیح، علاقه مندان به یادگیری زبان انگلیسی بایستی تمامی نکاتی که در این مطلب به آن اشاره می شود توجه کنند و کلیه نکات را در طول دوره یادگیری خود مورد استفاده قرار دهند.

 

 آموزش صفر تا صد مکالمه به زبان انگلیسی

 مکالمه در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

1. هر روز هر چند کم به انگلیسی صحبت کردن بپردازید.

بهترین نکته آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی یادگیری مکالمه است. مهم نیست که چه میزان دانش زبان انگلیسی شما خوب هست، مهم اینه که حتی اگر 5 کلمه انگلیسی هم بلد هستید آن را در مکالمه خود مورد استفاده قرار دهید.

برای این کار سعی کنید تعدادی از جملات خود را در طول روز به انگلیسی بازگو کنید و این کار را به مرور گسترش دهید.

اگر قصد دارید سرعت شما در یادگیری زبان انگلیسی بالا برود حتما این کار را رو در رو با شخص دیگری انجام دهید و در صورتی که این شخص در محیط اطراف شما نیست این کار را می توانید با خودتان تمرین کنید.

به این صورت که در طول روز سعی کنید در مورد مسائل و اشیاء پیرامون خودتان چند جمله ای را به انگلیسی حرف بزنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در آموزش زبان انگلیسی صحبت کردن در ابتدای کار ممکن است کمی سخت به نظر آید و باید خودتان را عادت بدهید که در محیط های مختلف چند جمله ای را در روز انگلیسی صحبت کنید.

برای شروع کار احتمال دارد تلفظ نادرست شما کمی شما را آزار دهد اما بعد از مدتی می توانید با مراجعه به موقع به دیکشنری همراه خود، اشتباهات تلفظی خود را نیز برطرف کنید.

در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی هیچ وقت این جمله را با خود تکرار نکنید که “الان راحت نیستم و اول باید زبانم یکم قوی بشه بعد صحبت کنم”.

چرا که هیچ وقت شما در حالت عادی به این حالت نمی رسید و فقط با تمرین های اولیه می توانید به این حالت نزدیک شوید.

اگر می توانید یک فرد انگلیسی زبان را در اطراف خود پیدا کنید و در طول روز چند دقیقه ای را با او به انگلیسی صحبت کردن بپردازید.

اگر پیدا کردن این کار سخت است حداقل کسی را پیدا کنید که سطح زبان بالایی داشته باشد تا بتواند در یادگیری ساختار زبان و تلفظ صحیح کلمات شما را در آموزش زبان انگلیسی راهنمایی کند.

 

 2. در آموزش زبان انگلیسی بر روی تلفظ خود زیاد کار کنید.

 تلفظ در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

حتی اگر دانش گرامری بالایی داشته باشید و دامنه لغات بسیار وسیعی را در ذهن داشته باشید ولی اگر نتوانید کلمات را به شکل صحیح تلفظ کنید باز هم احتمال اینکه یک فرد انگلیسی زبان نتواند صحبت های شما را به درستی متوجه شود، وجود دارد.

بر این اساس یادگیری تلفظ صحیح کلمات برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی بسیار مهم است.

در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی باید حتما در زمان صحبت کردن با یک فرد انگلیسی زبان و یا گوش کردن به فایل های صوتی و فیلم های انگلیسی زبان به تلفظ دقیق کلماتی که به وسیله گوینده بیان می شود توجه نمایید.

چنانچه گفتن برخی از آواها برایتان سخت است آن را چندین بار تمرین کنید. برای مثال وقتی th می خواهد تلفظ شود باید آن را در شرایطی بیان کنید که نه صدای س دهد و نه صدای ت. در نتیجه باید این نوع آواها را چندین بار تکرار کنید تا پروسه مکالمه در آموزش زبان انگلیسی برای شما لذت بخش تر شود.

از آنجایی که نوع تلفظ زبان انگلیسی در کشورهای مختلف با هم فرق دارد، از اینرو شما از همان مرحله اول آموزش زبان انگلیسی نوع گفتار خود را تعیین کنید. برای نمونه تعیین کنید که تلفظ انگلیسی آمریکایی را دوست دارید و یا انگلیسی بریتانیایی را.

شما می توانید بر حسب نیاز خود از جهت رفتن به آن کشورها و یا سایر شرایط نوع آن را انتخاب کنید.

 

3. در آموزش زبان انگلیسی دامنه لغات خود را گسترده کنید و اصطلاحات زیادی را یاد بگیرید.

طبیعتا هر چه بیشتر لغات یاد بگیرید و اصطلاحات و جملات بیشتری در ذهن داشته باشید مکالمه زبان انگلیسی برای شما آسان تر می شود.

برای اینکه بتوانید بهتر از کلمات جدیدی که یاد گرفته اید استفاده کنید باید در زمان یادگیری هر لغت با آن یک جمله بسازید و تلاش کنید با معانی مختلف آن کلمه جمله سازی انجام دهید.

در زمان آموزش زبان انگلیسی کلمات را به شکل برچسب در تمام قسمتهای اتاق خود بچسبانید. در بازه های زمانی منظم به آنها نگاه کنید تا بهتر در ذهن شما نقش ببندد.

حتی برای یادگیری بهتر می توانید از شیوه های رمزگذاری یا کد گذاری هم برای بخاطر سپردن آنها استفاده کنید. اما به حواستان باشد که بهترین شیوه همان جمله سازی با کلمات است.

وقتی به مطالعه انگلیسی یا هر زبانی می پردازید ، نباید کلمات را یاد بگیرید ، زیرا حفظ آنها بدون زمینه معنی ندارد.

در عوض ، شما باید کل عبارات را مورد مطالعه قرار دهید. به خاطر سپردن معنی کلمات بسیار ساده تر است اگر بدانید آنها چه معنی می دهند و به چه صورت در جمله مورد استفاده قرار می گیرند.

 

4. در کلاس زبان و یا گروه های مختلف شرکت کنید.

شرکت در کلاس زبان و آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

یکی از بهترین مزیت های حضور در جمع کسانی که انگلیسی صحبت می کنند و یا حضور در کلاس های آموزش زبان انگلیسی، سبب می شود نسبت به اشتباهات تلفظی، ساختاری و گرامری خود آگاه شوید.

شاید در ابتدای کار و شرکت در این چنین گروه هایی برای شما سخت باشد اما مطمئن باشید که بعد از گذشت مدت کوتاهی می توانید احساس صمیمیت زیادی در این گروه داشته باشید و می توانید به سادگی قدرت مکالمه زبان انگلیسی خود را بالا ببرید.

 

5. در آموزش زبان انگلیسی همیشه با خود دیکشنری به همراه داشته باشید.

قطعا در طول دوره یادگیری مکالمه زبان انگلیسی نیاز به یادآوری تعدادی از لغات زبان انگلیسی خواهید داشت.

به این منظور می توانید حتی در اواسط مکالمه خود کار را متوقف کنید و برای یادآوری لغات به دیکشنری خود نگاهی بیاندازید.

به کارگیری از دیکشنری مزیت های دیگری نیز دارد. زیرا شما می توانید شکل تلفظ صحیح کلمات را نیز در جلوی هر کلمه ببینید و از طرفی می توانید با مترادف های مختلف آن کلمه نیز آشنایی پیدا کنید. مزیت دیگری که به کارگیری از دیکشنری دارد آشنایی با جملات مختلف و حالات مختلفی است که آن کلمه در آن استفاده شده است.

در نظر داشته باشید برای یادگیری و آموزش زبان انگلیسی فقط از دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید تا معانی و مفاهیم دقیق آن را در جملات متوجه شوید.

 

تقویت مهارت های شنیدن، خواندن و نوشتن در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

تقویت مهارت های شنیدن، خواندن و نوشتن در آموزش زبان انگلیسی

1.به فایل های صوتی یا پادکست های زبان انگلیسی و همینطور رادیوی انگلیسی گوش دهید

جهت افزایش یادگیری زبان انگلیسی حتما به میزان حداقل 30 دقیقه در روز به فایل های صوتی زبان انگلیسی گوش دهید.

اگر چه شما می توانید در زمان های آزاد  خود در اتوبوس و مترو و خیابان به آن گوش دهید اما در شیوه صحیح آموزش زبان انگلیسی پیشنهاد می شود که حتما در مکان هایی که تمرکز بالایی برای شما وجود دارد این کار را انجام دهید.

در زمان گوش دادن به فایل های صوتی زبان انگلیسی سعی کنید از میان صحبت ها کلمات و اصطلاحاتی را که به گوش شما آشنا نمی آید را یادداشت کنید و آن را برای خود تکرار کنید.

 

2. تماشای فیلم های انگلیسی زبان در آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

یکی از مزیت های تماشای فیلم های انگلیسی زبان این است که شما از گوش کردن طولانی مدت خسته نخواهید شد و پیگیری داستانی خاص برای شما لذت بخش است.

سعی کنید در زمان تماشای این گونه فیلم ها از زیرنویس انگلیسی نیز استفاده کنید.

زیر نویس انگلیسی این گونه فیلم ها باعث می شود که شما شکل صحیح نوشتاری هر یک از کلماتی را که در مکالمه استفاده می شود را نیز ببینید و این کار به مهارت نوشتاری شما نیز کمک می کند.

البته زیر نویس دارای معایبی مانند ایجاد حواس پرتی است. اما شما می توانید یک بار بدون زیر نویس و یک بار با زیر نویس آن را نگاه کنید.

 

3. برای تقویت مهارت خواندن بایستی هر متنی در هر مکانی که دیدید رو بخونید.

از روزنامه و مجله انگلیسی گرفته تا کتابهای مختلف. ولی سعی کنید بیشتر کتاب ها و مجله های عمومی رو بخونید و سراغ متون خیلی تخصصی علمی برای شروع کار نرید و این متن ها رو بذارید برای زمانی که زبانتون به اندازه کافی تقویت شد.

در زمان خواندن متون انگلیسی حتما لغات و اصطلاحات مهم را برای خود مشخص کنید و یا در دفترچه ای جداگانه آنها را یادداشت کنید تا در مرور زمان به دامنه لغات شما اضافه گردد.

برای نوشتن در آموزش زبان انگلیسی که سخت ترین قسمت آن هم هست باید ساختار زبان انگلیسی خود را تقویت نمایید. برای این کار باید تعداد خواندن های متون مختلف خود را بالا ببرید.

در زمان خواندن نیز به ساختار دقیق جملات توجه کنید و ترتیب پاراگراف ها و ساختارها را به خوبی یاد بگیرید.

در کنار نوشتن حتما از یک فرد مسلط به زبان انگلیسی و یا معلم بخواهید که شیوه نوشتن شما را اصلاح کند و ایرادهای متن شما را به شما بگوید.

هر روز باید برای خود برنامه ای بچینید به این صورت که برای خود یک عنوان انتخاب کنید و با رعایت ساختار در مورد آن بنویسید.

مطمئنا با رعایت نکات ذکر شده در بالا می توانید پیشرفت زیادی را در یادگیری زبان انگلیسی بدست آورید.

 

به چه صورت انگلیسی را راحت تر و سریع تر بیاموزیم؟

در ادامه به بررسی نکاتی می پردازیم که بتوانیم با استفاده از آنها به یادگیری آسان تر زبان انگلیسی بپردازیم.

 

عبارات را مورد مطالعه قرار دهید نه کلمات

وقتی انگلیسی یا هر زبانی را مطالعه می کنید ، نباید کلمات را یاد بگیرید ، چراکه حفظ آنها بدون زمینه معنی ندارد.

در عوض ، شما باید کل عبارات را مطالعه کنید. به خاطر سپردن معنی کلمات بسیار ساده تر است اگر بدانید معنی آنها چگونه است و چگونه در جمله استفاده می شوند.

 

با گوش دادن یاد بگیرید

در حالی که خواندن کتاب های درسی می تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند ، نباید فقط به آنها تکیه کنید.

کتاب های درسی برای آموزش دستور زبان و واژگان بسیار مفید هستند ، اما احتمال دارد در انجام مکالمه چندان کمک کننده نباشند.

اگر می خواهید انگلیسی صحبت کنید ، با گوش دادن یاد بگیرید و نه با خواندن. با گوش دادن بیشتر ، می توانید واژگان و دستور زبان مفیدی را بیاموزید یا حتی آنها را به ذهن خود بسپارید.

 

یک آزمون تعیین سطح دهید

پیدا کردن سطح فعلی مهارت انگلیسی شما قبل از شروع هرگونه برنامه یادگیری بسیار مهم است؛ زیرا نوع برنامه ای را که باید دنبال کنید، مشخص می کند.

 

کیفیت را بر کمیت اولویت دهید

زمانی که صحبت از یادگیری هر زبانی می شود ، همه چیز به کیفیت و کمیت مرتبط می شود. به جای یادگیری ده ها کلمه جدید در مدت زمان کوتاه ، باید بر یادگیری یک کلمه تمرکز کنید و آن را ده ها بار مرور کنید.

این سبب می شود که از اضافه بار اطلاعات رنج نبرید. به علاوه اینکه، این استراتژی به شما امکان می دهد معنی کلمات و عبارات را در اعماق مغز خود قرار دهید. در نتیجه، آنها را به راحتی از یاد نخواهید برد.

 

دستور زبان را با داستان یاد بگیرید

یادگیری دستور زبان با داستان آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی

یکی از بهترین شیوه های یادگیری گرامر، گوش دادن به داستان های کوتاه است که در زمان های مختلف بیان می شوند.

این به شما کمک می کند دستور زبان انگلیسی خود را به طور خودکار و طبیعی تر بهبود ببخشید.

گوش دهید و پاسخ دهید ، نه گوش دهید و تکرار کنید

اگر قصد دارید زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید ، از استراتژی مورد استفاده در کتاب های درسی انگلیسی استفاده نکنید، یعنی “تکرار بعد از گوینده”.

برای نمونه، اگر به پادکست یا ویدئویی گوش می دهید ، آن را هر 20 تا 30 ثانیه متوقف کرده و خلاصه ای کوتاه از آنچه گفته شد ، با خود تکرار کنید.

کلاس درس، کلمه ای که محیطی را به ذهن ما می آورد که در آن یک معلم در مقابل یک کلاس 30 تا 40 دانش آموز می ایستد و یک سخنرانی با وزن خاصی در صدای خود ارائه می دهد.

این روش تدریسی است که در حدود دو دهه پیش زمانی که ما در مدرسه بودیم رایج بود. با این حال، همه چیز در طول سال ها تغییر کرده است، و اگرچه یکی از مؤثرترین روش های آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان جوان بود، اما اکنون دیگر به آن توجه نمی شود. این به دلایل مختلفی است، شاید به این دلیل:

  • نسل کنونی از طریق رسانه های اجتماعی در معرض دید جهانیان قرار می گیرد
  • پایگاه دانش آنها با اطلاعات موجود در اینترنت افزایش می یابد
  • امروزه دانش آموزان بی حوصله تر هستند و برای جلب توجه آنها، روش های تدریس باید به فرآیند تفکر پویا آنها توجه کند.

آموزش زبان نیز مانند هر موضوع دیگری دستخوش تغییرات زیادی شده است. از روش‌های سنتی به سمت نقش‌آفرینی، بازی‌های تعاملی، تصاویر کوتاه و غیره رفته است، مانند سخنرانی‌های مجریان تنها با تخته سیاه برای پشتیبانی و املای تکرار و کاربرگ‌های دستور زبان، به سمت نقش‌آفرینی سوق یافته است.

به طور کلی، هر چیزی که آموزش می دهید باید با محیط دانش آموزان مرتبط باشد، زیرا دانش آموزان نقطه کانونی فرآیند آموزش و یادگیری هستند.

برای آن دسته از افرادی که مبتدی هستند، آموزش زبان انگلیسی بایستی گام به گام و طبق اصول پیش رود. به این ترتیب به شما یاد می دهیم که به چه صورت انگلیسی را از صفر شروع کنید.

درس ها را جدا کنید و واژگان را دسته بندی کنید

به این فکر کنید که یادگیری یک زبان خارجی چقدر سخت است. در ابتدا می تواند طاقت فرسا باشد. یادگیری زبان انگلیسی کار آسانی نیست.

دانش آموزان به ساختار نیاز دارند. سعی کنید برنامه های درسی را با فعالیت های کوچک که به بخش های قابل مدیریت تقسیم شده اند ایجاد کنید تا به آنها کمک کنید همه چیز را جذب و به خاطر بسپارند.

با دسته بندی واژگان زبان انگلیسی را به دانش آموزان خود آموزش دهید. دسته بندی واژگان باعث چسبندگی یادگیری لغات جدید می شود!

برای مثال، می‌توانید واژگان را در دسته‌هایی مانند حیوانات، غذاخوری، مسیرها یا چیزهایی که در سوپرمارکت پیدا می‌کنید، گروه‌بندی کنید.

همه چیز را تکرار کنید

از اینکه یک رکورد شکسته باشید نترسید. عادت کردن به تکرار چیزها به دانش آموزان مبتدی شما کمک می کند تا درس را درک کنند و عبارات و کلمات کلیدی را بهتر حفظ کنند.

اگر هر کلاس را با سلامی مانند «سلام، خوبی؟» شروع کنید، دانش‌آموزان به سرعت با پاسخ دادن به این سلام و استفاده از آن راحت می‌شوند.

بیشتر دستورالعمل ها در کلاس درس نیز می توانند به چند کلمه ساده و شگفت آور خلاصه شوند. گوش کنید، بخوانید، بنویسید، نگاه کنید، بایستید و بنشینید.

تمرکز بر تکرار کلمات مشابه در دستورالعمل‌هایتان به این معنی است که دانش‌آموزان بدون تجربه در زبان انگلیسی آن کلمات را به سرعت یاد می‌گیرند و بهتر می‌فهمند. همچنین می توانید مفهوم تکرار را به روال کلاسی خود تعمیم دهید.

سعی کنید هر درس را با یک بازی اصلاح واژگان (تکرار کلمات جدید از درس گذشته) شروع کنید و هر درس را با نوشتن تکالیف و مرتب کردن کلاس به پایان برسانید.

حتی اگر دانش‌آموزان هر کلمه‌ای را که می‌گویید متوجه نشوند، به مرور زمان با روال آن آشنا می‌شوند و می‌فهمند که باید چه کار کنند.

از وسایل زیاد استفاده کنید تصور کنید چطور می‌توانید برای کسی که انگلیسی صحبت نمی‌کند یک گربه را توصیف کنید. واقعیت این است که شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید بگویید، اما ساده ترین کار این است که تصویر یک گربه را به آنها نشان دهید یا یک گربه را روی تخته بکشید.

بخشی از آمادگی درسی شما برای آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان ممکن است پیدا کردن تصاویر یا اشیایی باشد که به شما در توضیح سریع و دقیق مفاهیم در کلاس کمک کند.

همچنین این ایده عالی است که برخی از زبان های رایج کلاس را برای نصب روی دیوار چاپ کنید. “میشه لطفا برم دستشویی؟” یک سوال طولانی برای یک مبتدی است که در انگلیسی آن را به خاطر بسپارد.

اما اگر می توانند سوال را روی دیوار ببینند، می توانند سعی کنند بپرسند. یا در بدترین سناریوها به آن اشاره کنید. تشویق دانش‌آموزان به استفاده از زبان کلاس درس به زبان انگلیسی نیز راهی عالی برای کمک به آنها برای صحبت کردن جملات کامل و صحیح، با استفاده از زبانی است که توسط شما و سایر دانش‌آموزان الگوبرداری شده است.

میم درونی خود را در آغوش بگیرید

همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که باید توضیح دهید گربه چیست، اما تصویری برای ارجاع یا فضایی روی تابلو برای کشیدن آن ندارید.

بنابراین، ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید چیست؟ صدای میو میو را اجرا کنید.

اینکه چگونه شخصیتی پیدا کنید بستگی به نوع معلمی دارد، اما استفاده خوب از حرکات (و توجه نکردن به اینکه جلوی کلاستان کمی احمقانه به نظر برسید) به شما کمک می کند پیام خود را در بسیاری از موقعیت ها منتقل کنید.

و راستش را بخواهید، ممکن است در ابتدا کمی احساس مسخره کنید، اما وقتی ببینید چقدر به دانش‌آموزانتان کمک می‌کند، متوجه می‌شوید که هر چیزی را که می‌گویید تقلید می‌کنید.

شما همچنین می توانید دانش آموزان را نیز درگیر کنید. درخواست از دانش‌آموزان برای انجام کارها می‌تواند راهی عالی برای بررسی درک واژگان، مشارکت دادن آنها در بازی‌ها یا حتی اجازه دادن به آنها برای بیان احساساتشان باشد.

هنگام آموزش مقدماتی زبان انگلیسی به مبتدیان، سنجش میزان درک دانش آموزان می تواند دشوار باشد. و اغلب، بدون تقصیر خودشان، ممکن است آنچه شما از آنها می‌پرسید کاملاً اشتباه متوجه شوند.

برای اینکه به همه کمک کنید در مسیر خود باقی بمانند، باید درک دانش آموزان را همیشه بررسی کنید. برای انجام این کار، سؤالات چک مفهومی را بپرسید. به عنوان مثال، تصور کنید که می خواهید دانش آموزان یک فعالیت گفتاری انجام دهند که در آن ده سوال از دانش آموزان مختلف می پرسند و پاسخ های آنها را یادداشت می کنند.

می توانید بپرسید که آیا آنها متوجه می شوند یا خیر، اما به احتمال زیاد آنها ممکن است بله، حتی اگر نمی دانند. درعوض، سعی کنید سوالات بله/خیر مربوط به فعالیت را بپرسید. می توانید بپرسید: چند سوال خواهید پرسید؟

آیا با یک دانش آموز صحبت خواهید کرد یا با ده دانشجو؟ آیا پاسخ ها را می نویسید یا فقط گوش می دهید؟ آیا همه قلم دارند؟ پرسیدن این سؤالات از کل کلاس به یکباره به شما بازخورد فوری در مورد آنچه دانش آموزان می فهمند (یا نه) می دهد و همچنین به دانش آموزان اطمینان می دهد که ایده درستی از آنچه باید انجام دهند دارند.

وارد فعالیت های گروهی شوید

گاهی اوقات سخت است که دانش‌آموزان را در کلاس‌های مبتدی به ایجاد پیوند بفرستیم، به خصوص اگر همه آنها از کشورهای مختلف باشند و زبان مشترکی نداشته باشند.

خواندن آهنگ ها و سرودها یک راه عالی برای ایجاد فعالیت های گروهی در کلاس مبتدی و در عین حال افزایش تسلط و تمرکز بر تکرار است.

وب‌سایت کودکان شورای بریتانیا تعداد زیادی آهنگ ساده دارد که کلاس‌ها می‌توانند با هم بخوانند، همچنین بازی‌ها و ویدیوها.

یا می‌توانید نمایش‌های ساده را به‌صورت گروهی تماشا کنید. این کار با یادگیرندگان جوان‌تر که نمایش‌های کودکانه را تماشا می‌کنند، آسان‌تر است. اما برای بزرگسالان نیز یک گزینه عالی است.

تماشای برنامه‌های انگلیسی به دانش‌آموزان چیزی می‌دهد تا با هم لذت ببرند، و احتمالاً متوجه خواهید شد که دانش‌آموزان خود از عبارات رایج استفاده می‌کنند.

فراموش نکنید که با هم بازی کنید. بازی های ساده همگی می توانند به ایجاد یک فضای دوستانه و حمایتی کمک کنند.

برای زبان آموزان در این سطح، همه چیز جدید است و هنگام صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی، اشتباه می کنند  به همین علت به آنها دلگرمی فراوان بدهید.

آنها این را به اندازه شما می دانند و ممکن است برای ادامه راه نیاز به تحسین و تشویق بیشتری داشته باشند. اشتباه کردن را باید پذیرفت زیرا اشتباهات منجر به یادگیری می شود.

مراحلی که کوچک به نظر می رسند، مانند توانایی گفتن یک جمله کامل، یا تلفظ یک کلمه جدید، دستاوردهای بزرگی برای زبان آموزان هستند و باید با آنها رفتار شود.

وقتی صحبت از شروع آموزش زبان انگلیسی به مبتدیان می شود، مهم ترین نکته این است که آنها را در سطح خود رعایت کنید. اگر می خواهید به مبتدیان خود کمک کنید، به یاد داشته باشید:

درس ها را جدا کنید و واژگان را دسته بندی کنید. همه چیز را تکرار کنید. از وسایل زیاد استفاده کنید میم درونی خود را در آغوش بگیرید. برای فهمیدن بررسی کنید. وارد فعالیت های گروهی شوید. دلگرمی فراوان بدهید.

دستورالعمل ها را واضح و ساده نگه دارید وقتی با کلاسی از دانش‌آموزان صحبت می‌کنید، به‌ویژه دانش‌آموزانی که تازه با آنها آشنا شده‌اید، توضیح دادن فعالیت‌ها به زبان مؤدبانه‌تان می‌تواند وسوسه انگیز باشد.

دستورالعمل‌ها را با استفاده از کلمات کمتری که لازم است و هر زمان که ممکن است با اشاره به وضوح بیان کنید و مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به واحدهای کوچک‌تر تقسیم کنید.

برای آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی با حروف الفبا و اعداد شروع کنید. یکی از اولین کارهایی که باید با آن شروع کنید آموزش الفبا و اعداد است. با آموزش الفبا و اعداد، پایه و اساس عالی برای هر چیز دیگری که دانش آموزانتان خواهند آموخت، ایجاد خواهید کرد.

از دانش آموزان خود بخواهید الفبا را تا حدی یاد بگیرند. در صورت تمایل می توانید از “a” شروع کنید و به “m” بروید. از دانش آموزان خود بخواهید الفبا را با سرعتی که هر دوی شما راحت هستید تمام کنند. نکته این است که به دانش آموزان خود فشار بیاورید اما به آنها فشار زیادی ندهید.

از دانش آموزان خود بخواهید روی اعداد کار کنند. مانند حروف، آنها را شروع کنید و بسته به توانایی آنها متوقف کنید. ایجاد یک کاربرگ را در نظر بگیرید که در آن دانش آموزان بتوانند نوشتن حروف و/یا اعداد را تمرین کنند.

از فلش کارت هایی با کلمه ای که با هر حرف الفبا شروع می شود برای تقویت درس خود استفاده کنید. یادگیری الفبا برای گویندگانی که زبان مادری آنها از الفبای لاتین یا انگلیسی استفاده می کند، ممکن است آسان تر باشد.

آموزش تلفظ، به خصوص برای صداهای دشوار. آموزش تلفظ هنگام آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم بسیار مهم است. تمرکز روی صداهایی را در نظر بگیرید که مخصوصاً برای زبان آموزان انگلیسی زبان دوم سخت است.

صدای “R” برای بسیاری از زبان آموزان مبتدی نیز به دلایل مختلف دشوار است، از جمله این واقعیت که بسته به لهجه های منطقه ای متفاوت تلفظ می شود. “L.” صدای “L” یکی دیگر از صداهای دشوار برای زبان آموزان مبتدی است، به ویژه آنهایی که از شرق آسیا هستند.

به دانش آموزان خود اسامی را آموزش دهید. بعد از آموزش الفبا و اعداد به سراغ اسم ها بروید. آموزش اسامی یکی از ساده ترین چیزهایی است که دانش آموزان شما می توانند یاد بگیرند.

این به این دلیل است که دانش‌آموزان شما می‌توانند به همه چیز اطراف خود به عنوان چیزهایی بالقوه برای یادگیری نگاه کنند. با اشیاء رایج در کلاس خود شروع کنید.

توضیح دهید که چگونه صفت ها اسم ها را تغییر می دهند. صفت ها به شما امکان می دهند اسم ها را توصیف کنید، بنابراین برای ارتباط خوب مهم هستند.

آموزش صفت ها بلافاصله پس از آموزش اسم ها مفید است زیرا صفت ها منحصراً با اسم ها استفاده می شوند.
صفت ها تغییر می کنند یا کلمات دیگر را توصیف می کنند. نمونه هایی از صفت هایی که می توانید آموزش دهید عبارتند از: وحشی، احمقانه، مشکل دار، و موافق.

همانطور که می دانید امروزه سایت های بسیار زیادی در زمینه آموزش زبان مشغول به فعالیت می باشند، یکی از این سایت ها، سایت نبض زبان می شود و در صورت راهنمایی جهت تعیین سطح زبان و… می توانید از کارشناسان این سایت راهنمایی بگیرید.​

از همراهی شما زبان آموزان عزیز تا پایان مقاله آموزش صفر تا صد زبان انگلیسی با وبسایت نبض زبان بسیار سپاسگزاریم.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare