همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 2022

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 
دسته‌بندی نشده

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 2022

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس ، ​در آزمون آیلتس تمامی بخش های چهارگانه : رایتینگ ، اسپیکینگ ، لیسنینگ و ریدینگ به طور کلی دو ساعت و ۴۵ دقیقه زمان دارد و به جز سه قسمت : ریدینگ ، اسپیکینگ و رایتینگ که همه در یک روز و پشت سر  هم برگزار می شود .

برای دریافت نکات بیشتر در خصوص آموزش ielts میتوانید به این صفحه مراجعه کنید

همچنین اگر مایلید نکاتی در خصوص  آموزش زبان لاتین به شیوه دستوری بدانید به این صفحه مراجعه کنید

ولی در بخش آزمون اسپیکینگ  آیلتس شما می ‌توانید آن را  از یک هفته قبل یا یک هفته بعد از آزمون های دیگر انجام دهید.

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 

 این آزمون به صورت یک مصاحبه که به معرفی شما و حرف زدن درباره میزان تحصیلات و شغل شما می باشد است آزمون آیلتس در قسمت اسپیکینگ برسه بخش مشتمل  می شود نمونه سوالات در هر بخش با هم تفاوت دارد. 

 آموزش صفر تا صد آیلتس

و با منظور سنجیدن مهارت های اسپیکینگ داوطلب با موضوعات گوناگون در موقعیت های رسمی و غیررسمی برگزار می شود.

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 

 برگزاری آزمون اسپیکینگ آیلتس به چه شکل است

 طرح کلی این آزمون به صورت یک مکالمه شفاهی میان شرکت کننده درآزمون وآزمون گیرنده است و همان طور که گفته شد شامل سه بخش متفاوت است و همه قسمت های آن پشت سر هم برگزار می ‌شود

و بیشتر به مهارت های گفتاری و مکالمه با زبان انگلیسی اهمیت داده می شود این آزمون در مدت زمان بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه برگزار می شود.

 بخش اول آزمون اسپیکینگ آیلتس

 در این قسمت بیشتر آزمون گیرنده از داوطلب سوال های کوتاه و عمومی می پرسد که بیشتر یک مراسم معارفه بین آزمون گیرنده و داوطلب است و آزمون گیرنده سوالاتی در مورد موضوعاتی مانند تحصیلات شغل و خانواده و… را از داوطلب می پرسد. زمان این قسمت بین ۴ تا ۵ دقیقه است.

 دقت داشته باشید که در این قسمت به توانایی های شما به برقراری ارتباط ، بیان ایده ها و پیشنهاد اطلاعاتی در مورد مسائل روزمره و تجربه ها و یا موفقیت های متداول از طریق پرسش و پاسخ به تعدادی از سوالات در این موارد متمرکز کرده است.

 تعداد سوالات این قسمت بین ۹ تا ۱۲ می باشد و به شکل سه قسمتی پرسیده می شود به طوری که سوال های قسمت اول در مورد شغل و تحصیلات و خانواده کشور و خانه می باشد و در قسمت های دوم و سوم سوال هایی در مورد سوالهای قسمت اول از شما پرسیده می شود.

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 

 

 بخش دوم آزمون اسپیکینگ آیلتس

در این قسمت آزمون گیرنده به شما یک کارت می دهد که روی آن یک موضوع و تعدادی سوال مطرح شده است به همراه یک مداد و تعدادی کاغذ شما ۶۰ ثانیه زمان دارید تا درباره موضوع داده شده فکر کنید

و نت برداری کنید و سپس در مورد موضوع مطرح شده به مدت زمان ۱۲۰ ثانیه صحبت کنید و بعد از آن از شما یک یا دو سوال در مورد موضوع مطرح شده پرسیده می شود.

 دقت داشته باشید که نت برداری در زمان آماده سازی شما بسیار می تواند شما را برای بهتر برگزار کردن این بخش کمک کند. زمان در این قسمت بین ۳ تا ۴ دقیقه می باشد  .

آموزش زبان لاتین 

در این بخش توانایی های شما در مورد مکالمه طولانی مدت درباره موضوع مطرح شده توسط آزمون گیرنده است شما در اینجا با کمک مهارتی که در صحبت کردن دارید و نظم دادن به ایده‌ها و تمرکز کردن و با اعتماد به نفس می توانید به راحتی این قسمت را پشت سر بگذارید .

بخش سوم آزمون اسپیکینگ آیلتس

در این قسمت از شما درباره موضوعی که در بخش دوم برای شما مطرح شده بود سوال های بیشتری پرسیده می شود در این قسمت به شما این زمان داده می شود تا بتوانید درباره ایده ها  و نظریات خود بیشتر توضیح دهید .

در این قسمت آزمون گیرنده سعی می‌ کند که سوال ها را به طور کلی و عمقی مطرح کند.زمان بندی در این بخش بین ۴ تا ۵ دقیقه می باشد.

 در اینجا سنجیدن قدرت شما برای توضیح و توجیه نظرات و ایده های شما و تجزیه و تحلیل بحث مطرح شده و پیش بینی شما در مورد مسائل می باشد. تعداد سوال ها در این قسمت بین ۶ تا ۹ سوال است. 

روش نمره دهی در آزمون اسپیکینگ آیلتس

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس  ،در این قسمت از آزمون آیلتس مطابق با چهار معیار نمره‌ دهی محاسبه می شود و با آگاهی از این که نمره کل آزمون آیلتس از نوع حساب می شود هر معیار شامل ۲۵ % از نمره کل تشکیل شده است .

روان و منسجم بودن زبان انگلیسی

معیار اول:  در زبان انگلیسی به مکالمه  بدون توقف و روان شما سلیس و روان بودن ، و به قابل فهم و درک بودن حرف های شما برای مخاطبین انسجام و پیوستگی می گویند .

 منابع لغات

 معیار دوم : قدرت شما در استفاده از تعداد زیادی از لغات است که بتوانید با دقت و به موقع و در جایگاه خود از آنها استفاده کنید.

 دامنه گرامری و دقت

 معیار سوم: کاربرد  انواع گرامر های سخت و پیچیده و متفاوت است و این که شما بتوانید از آنها به موقع و درست استفاده کنید.

همه چیز در مورد آزمون اسپیکینگ آیلتس 

 تلفظ

 معیار چهارم: این معیار به قدرت و توانایی شما در تلفظ درست و قابل درک و فهم بودن لغات متمرکز است.

 در انتها سعی کنید حتما با آگاهی کامل از مراحل متفاوت این آزمون در آزمون شرکت کنید و مهارت های چهارگانه خود را با استفاده از شرکت در کلاسهای آزمون آیلتس افزایش دهید.

 با آرزوی موفقیت .

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare