آیلتس رو از کجا شروع کنیم ؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

آیلتس رو از کجا شروع کنیم
مقاله

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ؟ صفر تا صد آموزش آیلتس را از کجا مشاهده کنم؟

روزی 10 ساعت باید تست بزنم؟!

وااای آیلتس خیلی سخته!!

چندتا جمله سخت حفظ کنم، نمره بهتری میگیرم!

آیلتس رو از کجا شروع کنیم

اینها نمونه هایی از سوالات، نگرانی ها و باورهای غلطی است که خیلی از داوطلبین آزمون آیلتس دارند. واقعیت این است که آزمون آیلتس به هیچ عنوان سخت تر از آزمون های دیگر نیست؛ اما وجود تبلیغات گمراه کننده بسیار، باعث سردرگمی و نگرانی خیلی از داوطلبین این آزمون شده است.

انبوه اطلاعات و باورهای غلط در مورد این آزمون، کار را برای متقاضیان دشوار و تشخیص اطلاعات درست از اشتباه را برای آنها سخت کرده است. همچنین هزینه های بالای آزمون و کلاس های آمادگی آن فشار و اضطراب زیادی را برای داوطلبین شرکت در این آزمون به وجود آورده است.

در ادامه زمینه های اصلی ای را که لازم است اطلاعات کافی از آنها داشته با هم بررسی می کنیم.
برای رسیدن به نتیجه مطلوب و مطالعه اصولی و هدفمند برای آزمون، لازم است که اطلاعات خود را در این زمینه ها تقویت کنید:

زبان عمومی

تقویت زبان عمومی یکی از پیش نیازها و مهمترین بخش های آمادگی این آزمون است. و بدون تقویت زبان عمومی و تنها با تست زدن و یا حفظ کردن جملات و اصطلاحات، امکان موفقیت در این آزمون وجود ندارد

 آموزش صفر تا صد آیلتس

در نتیجه از تقویت زبان عمومی خود غافل نشوید. (مقاله های زیادی را می تونید توی سایت ببینید که راهکارهای مفیدی را برای تقویت زبان عمومی شما بهتون معرفی کرده اند.)

آشنایی با فرمت آزمون و مهارت های تست زنی

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ،در آزمون آیلتس در چهار مهارت اصلی (لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ) مورد ارزیابی قرار میگیرید که هر کدام از این مهارت ها، شامل انواع سوالات و مدل ها می باشند.

پس جدا از تقویت زبان عمومی خود در هر یک از این چهار مهارت، لازم است که با انواع سوال ها و استراتژی های پاسخ به آنها در هر مهارت آشنا شوید.

دوره ها و کلاس های زیادی برای تقویت این زمینه وجود دارد که میتوانید از آنها بهره مند شوید و همچنین مقاله های زیادی در سایت برای آشنایی شما با هرمهارت و سوالات آنها فراهم شده است.

آموزش زبان لاتین 

آشنایی با نحوه ارزیابی آزمون

هنگامی که با معیارهای ارزیابی آزمون آشنا باشید، مطالعه هدفمند تر و با بازدهی مطلوب تری خواهید داشت و تمرکز و زمان خود را بهتر مورد استفاده قرار می دهید.

این مورد علی الخصوص در دو مهارت productive) رایتینگ و اسپیکینگ بسیار کارآمد و کمک کننده میتواند باشد. معیارهای ارزیابی هر مهارت نیز در مقاله های مجزایی در سایت مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

در این محتوا قصد داریم به علاقه مندان در حوزه آیلتس آموزش هایی را ارائه دهیم، و در نظر داشته باشید که با توجه توضیحات گفته شده این افراد با داشتن پیش زمینه و مسلط بودن به زبان می توانند وارد بازر کار شوند، پس با ما همراه باشید.

آیلتس رو از کجا شروع کنیم

صفر تا صد آموزش آیلتس  ، چگونه آیلتس را آموزش دهیم؟

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ،اکنون آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس، با وجود ۱۵۰ مراکز آزمون آیلتس در کشورهای گوناگون جهان و بیش از ۲٫۵ میلیون داوطلب به طور سالانه، به عنوان رایج ترین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل و مهاجرت به حساب می آید.

نمرات آزمون آیلتس مورد تایید بیش از ۹۰۰۰ موسسه آموزشی و دولتی و همچنین کارفرمایان گوناگون در سراسر جهان می باشد. حال بیایید کمی درباره اینکه چگونه باید آیلتس را آموزش داد، صحبت کنیم.

هر چه رو به جلو می رویم، تعداد داوطلبان شرکت در آزمون آیلتس بیشتر و بیشتر می شود و می شود حدس زد که آینده شغلی معلمان و اساتیدی که در زمینه تدریس آیلتس مشغول هستند، چقدر روشن است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از مهارت زبان انگلیسی برخوردارهستید و دنبال فرصت شغلی مناسبی میباشید، توجه داشته باشید که تدریس آیلتس گزینه بسیار خوبی می باشد.

با به کارگیری از نرم افزارهای مناسب آموزش زبان می توانید تدریس آنلاین آیلتس را هر نقطه ای که در آن قرار دارید، شروع کنید.

 

شیوه آموزش آیلتس (IELTS)

در نظر داشته باشید به طور کل برای تدریس آیلتس مقدمات خاصی  وجود ندارد ولی بیشترمواقع برخوردار بودن از مدرک زبان انگلیسی و تجربه تدریس در بعضی سطوح یک امتیاز مثبت به حساب می آید.

در بعضی کشورها برای صفر تا صد آموزش آیلتس  بایستی از مدرک CELTA یا DELTA برخوردار باشید. مدرک این دوره ها برای برای افرادی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم تدریس می کنند معتبر می باشد.

 

توضیحات کلی در ارتباط با آیلتس (IELTS)

ایلتس آزمونی مخصوص غیر انگلیسی زبانان است و به دو گونه ارائه می شود:

 

آیلتس آکادمیک:

این آزمون مخصوص کسانی می باشند که تمایل دارند به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد بپردازند و یا قصد دارند به کار در بخش هایی مشغول شوند که در آنها دانش آکادمیک انگلیسی مانند خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی لازم می باشد.

آیلتس جنرال:

آزمون جنرال یا عمومی آیلتس برای کسانی ارائه شده که برای تحصیل در مقاطع پایین تر قصد مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان دارند.

این آزمون بیشتر روی ارزیابی مهارت های بقا تمرکزمی کند تا مهارت های زبان انگلیسی.

بیشترداوطلبان آزمون آیلتس آکادمیک به منظوراینکه پشتوانه تحصیلی یا شغلی مناسبی داشته باشند دنبال مدرک این آزمون هستند.

آزمون آیلتس سالانه ۴۸ بار در سراسر جهان برگزار می شود و هیچگونه محدودیتی در خصوص تعداد دفعات شرکت در آزمون وجود ندارد.

 

مؤلفه ها و اجزای آزمون آیلتس

آزمون آیلتس چهار مرحله دارد:

آیلتس رو از کجا شروع کنیم؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

بخش شنیداری یا لیسنینگ: به این صورت است که یک تست ۳۰ دقیقه ای که در آن داوطلبان بایستی به یک صدای ضبط شده انگلیسی گوش کنند و بر طبق آن به سوالات جواب بدهند.

بخش خواندنی یا ریدینگ: آزمون یک ساعته ای که عبارتست از خواندن متن های بلند و طولانی و پاسخ به سوالات درک مطلب.

بخش نوشتاری یا رایتینگ: آزمون یک ساعته ای که در آن داوطلبان باید افکار و نظراتشان را در باره یک موضوع بنویسند.

بخش گفتاری یا اسپیکینگ: یک تست حضوری ۱۴ دقیقه ای که در آن داوطلب باید درارتباط با کار، خانواده، فعالیت های مورد علاقه و یک موضوع به صحبت بپردازد.

اگر به فرمت آزمون آیلتس خوب توجه کنید درمی یابید که این آزمون در قالب پاس کردن یا رد شدن طراحی نشده است.

نمره هر کدام از بخش های توضیح داده شده بین ۰ تا ۹ بررسی می شوند تا مهارت داوطلب در سطوح مختلف ارزیابی گردد.

نمره ۰ به معنی مبتدی بودن فرد و ۹ مشخص کننده تسلط کامل او در بخش مورد نظر می باشد. مجموع نمرات نیز عملکرد کلی شرکت کننده در آزمون را بررسی می کند.

 

آمادگی برای تدریس آیلتس

برای یاد گیری شیوه آموزش و تدریس آیلتس اول از همه لازم است خودتان باید با آزمون آشنایی داشته باشید.

این آشنایی شامل مواردی از جمله: انجام تست ها و تمرین بخش های گوناگون آیلتس است که شما را مطمئن می کند به طور کامل روی همه مباحث تسلط دارید.

به علاوه این راهنمای آموزشی ما برای کسانی می باشد که خودشان هم در آزمون آیلتس شرکت کرده اند و در حال حاضر در زمینه تدریس زبان انگلیسی فعالیت دارند.

چون قبل از شروع کار با زبان آموزان، شما باید خودتان به طور کامل از چند و چون آزمون آیلتس اطلاع داشته باشید تا بتوانید به شاگردهایتان امید کسب یک نمره عالی و رضایت بخش را بدهید.

از آن طرف، ممکن است زبان آموزان کلاس شما از لحاظ مهارت انگلیسی با هم متفاوت داشته باشند؛ بعضی ها مبتدی هستند و بعضی ها هم قبلا در آزمون آیلتس شرکت کرده اند ولی نمره خوبی دریافت نکرده اند.

بنابراین عاقلانه ترین کار این است که قبل از شروع دوره آموزشتان، از نمره آیلتس دانش آموزان با مطلع بشوید و آنها در گروه های مناسب قرار دهید.

توصیه می شود از زبان آموزانی که تا به حال در آزمون آیلتس شرکت نکرده اند یک تست عملی بگیرید تا سطح هر کدام از آنها را متوجه شوید و بدانید که برای هر زبان آموز باید چه موارد و چه کارهایی انجام شود تا به هدف دلخواهشان دست یابند.

با توجه به اینکه هر شخص قرار است با ویزایی که می گیرد چه کاری در کشور مورد نظرش انجام بدهد، نمرات مورد نیاز برای قبولی در آزمون آیلتس متفاوت می باشند.

 

شیوه آموزش لیسنینگ آیلتس (IELTS Listening)

بخش شنیداری یا لیسنینگ آیلتس اولین مرحله از این آزمون محسوب می شود و طی آن داوطلب باید به صدای ضبط شده ای که احتمال دارد مکالمه یا سخنرانی باشد گوش کند و بر اساس چیزی که شنیده به سوالات مربوطه پاسخ بدهد.

آیلتس رو از کجا شروع کنیم؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

آزمون ۳۰ دقیقه ای لیسنینگ آیلتس به چهار نوع فایل صوتی دسته بندی می شود:

 

  • مکالمه عمومی: گفتگو و مکالمات بین دو نفر
  • سخنرانی عمومی: مونولوگ یا مکالمه تک نفره
  • مکالمه آکادمیک: مکالمه چند نفره در یک محیط یا چیدمان دانشگاهی
  • سخنرانی آکادمیک: مونولوگ یا سخنرانی تک نفره در مورد یک موضوع آکادمیک یا دانشگاهی

 

زمان هر یک از این فایل ها به طور میانگین ۵ دقیقه است و داوطلب باید برای هر فایل شنیداری به ۱۰ سوال مرتبط پاسخ بدهد. سوالات به شکل های گوناگون مانند سوالات چند گزینه ای، جای خالی و یا تکمیل نمودار یا دیاگرام هستند.

در پایان آزمون به داوطلبان زمان داده می شود تا دوباره به عقب برگردند و سوالاتی که ممکن است به علت محدودیت زمانی موقع گوش دادن صداها جا انداخته اند را جواب بدهند.

اینجاست که کار شما به عنوان یک معلم آیلتس نمایان می شود. برای اینکه بتوانید دانش آموزانتان را برای این بخش سخت آماده کنید باید نکات زیر را رعایت نمایید.

۱ – لهجه ها

آگاه باشید که زبان انگلیسی لهجه های گوناگونی دارد و در آزمون شنیداری آیلتس از لهجه های گوناگونی نظیر لهجه بریتیش، آمریکایی، نیوزیلندی، استرالیایی و بسیاری از لهجه های دیگر استفاده می گردد.

الگوهای گفتاری این لهجه ها کاملا با هم فرق دارد و همین مساله سبب می شود درک و فهم این جملات برای کسانی که در دنیای واقعی با زبان انگلیسی سر و کار کمی دارند سخت باشد.

شما در جایگاه یک استاد یا معلم آیلتس از نقش مهمی در این مرحله برخوردار می باشید. شما نه تنها باید به زبان آموزانتان کمک کنید که با لهجه های مختلف آشنایی پیدا کنند؛ بلکه باید کاری کنید که انگیزه خود را حفظ کنند.

به طور معمول اضطراب امتحان ذهن داوطلبان را به خودش درگیر می کند و اعتماد به نفس آنها را پایین می آورد.

در چنین شرایطی و در ۹۰ درصد مواقع زبان آموزان به این فکر فرو می روند که “اگر در آزمون رد بشوم چه اتفاقی می افتد؟”، “اگر از دیگران نمره کمتری بگیرم چه؟”، “اصلا نمی دانم از پس امتحان بر می آیم یا نه”، “آخرش به هدفم می رسم یا نه؟”

نتیجه این فکر و خیالات چیست؟ دقیقا هیچ! آنها فقط وقت و انرژی ارزشمند و گرانبهایشان را صرف افکار بی فایده می کنند.

در چنین وضعیتی شما به عنوان یک معلم و راهنما باید نقش پررنگ و موثری داشته باشید. یکسری از زبان آموزها برای آمادگی در آزمون آیلتس به تمرین اضافی نیاز دارند. حالا شما چگونه می توانید به آنها کمک کنید؟ به آنها هنر گوش دادن بیاموزند.

این کمک ها به شرح زیر می باشد:

فایل های صوتی با لهجه های مختلف از کشورهای مختلف برایشان پخش کنید

صداها، معانی و تلفظ های مختلف کلمات را به آنها یاد بدهید

 

2-  مونولوگ ها و دیالوگ ها

در آزمون لیسنینگ آیلتس داوطلبان باید چهار نوع فایل گوناگون را گوش کنند که مرحله به مرحله سطح آنها سخت تر می شود. لهجه های مورد استفاده  در این فایل ها با هم فرق دارند و هر فایلی از چالش های مخصوص به خود برخوردار است.

بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مرتبط با مهارت زبانی داوطلب، عوامل دیگری هم نیز موجود است که شنونده را با مشکل روبه رو می کنند.

به طور معمول گوش دادن به مکالمات دو نفره کار ساده ای می باشد. مونولوگ ها یا گفتگوهای تک نفره کمی خسته کننده و حوصله سر بر به نظر می آیند اما احتمال دارد بعضی از آنها به دقت و حواس جمعی بیشتر نیاز داشته باشند و شنونده را گیج کنند.

به عنوان مدرس آیلتس شما موظف هستید زبان آموزانتان را با هر دو نوع فایل روبه رو کنید. به علاوه این که حتما باید نقاط ضعف آنها را در قسمت های کوناگون شناسایی و روی برطرف کردنشان تمرکز کنید.

کمک هایی که مدرس آیلتس در این زمینه می تواند به زبان آموزان کند، به شرح زیر می باشد:

به آنها یاد بدهید که شنونده های فعالی باشند

مهارت سریع خواندن یا اسکیم کردن (Skimming) را به زبان آموزان یاد بدهید

 

برای آموزش مهارت سریع خوانی از زبان آموزانتان بخواهید کارهای زیر را انجام بدهند:

 

قبل از پخش شدن صدا سوالات را بخوانند

دنبال کلمات و عبارات کلیدی بگردند

به روزها، تاریخ ها، زمان ها، سال ها و رویدادها با دقت گوش کنند.

اسامی و نام ها به خاطر بسپارند

سعی کنند ایده و منظور اصلی مطلب را بفهمند

 

3- نکات مهم درباره پاسخ گویی به انواع سوالات

به علاوه اینکه به دانش آموزانتان آموزش می دهید که چگونه گوششان را برای شنیدن جزئیات مهم تیز کنند بایستی ترفندهای مفید پاسخگویی به سوالات آزمون آیلتس را هم به آنها توضیخ دهید:

سوالات چند گزینه ای (Multiple Choice Questions):

موقع جواب دادن به این نوع سوالات اکثر افراد فکر می کنند که فقط یک پاسخ صحیح برای سوال مورد نظر وجود دارد؛

در صورتی که احتمال دارد اینگونه نباشد و از آنها درخواست شود چند پاسخ صحیح برای یک سوال واحد انتخاب کنند.

برای جلوگیری از پیش آمدن اشتباه در چنین مواردی، بایستی از زبان آموزان بخواهید سوال را کامل و با دقت بخوانند و ارزیابی کنند که چند جواب برای آن لازم است.

 

سوالات مچینگ (Matching):

با توجه به این که داوطلب آزمون آیلتس باید قادر باشد اطلاعات مختلف را با هم هماهنگ کند، سوالات مچینگ برای ارزیابی مهارت او در انتخاب و اتصال اطلاعات مختلف به هم طراحی شده اند.

در زمان پاسخ دادن به این گونه سوالات، دو مهارت خوب گوش دادن و تحلیل انتقادی نقش اساسی و مهمی را اجرا می کنند.

زبان آموز با به کارگیری از مهارت خوب گوش دادن، جزئیات، لحن و اطلاعات مورد نظر را به خوبی دریافت می کند و پس از استفاده از توانایی تحلیل انتقادی منظور اصلی و قصد فرد از بیان مطلب را متوجه می شود و می تواند اطلاعات را به درستی به هم مرتبط کند.

 

برچسب زدن روی نمودار یا دیاگرام (Diagram labeling):

این نوع سوالات ممکن است از همه راحت تر بنظر برسند در حالی که اتفاقا از همه سخت ترند؛ چون لازمه پاسخ دادن به این سوالات دقت  بالا می باشد.

 

شیوه آموزش ریدینگ آیلتس (IELTS Reading)

چه چیزهایی در آزمون ریدینگ آیلتس می آید؟

آیلتس رو از کجا شروع کنیم؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

همانگونه که می دانید، بخش ریدینگ آیلتس درست مثل هر آموزن استاندارد دیگری، در درجه اول برخورداراز درک مطلب و سپس پاسخ دادن به مجموعه ای از سوالات می باشد.

این آزمون یک ساعته شامل سه متن و ۴۰ سوال می باشد که با توجه به آنها میزان مهارت خواندن شما که عبارتنست از: خواندن جزئیات و هدف اصلی متن، پاسخگویی به سوالات اصلی و شناسایی هدف، استدلال ها و نظرات مطلب، بررسی می شود.

متن ها ممکن است از هر جایی مثل روزنامه ها، کتاب های درسی یا مجله ها برداشته شوند و به هر سبکی مانند روایی، توصیفی، واقعی یا استدلالی باشند.

سوالات متن ها هم می تواند به شکل چند گزینه ای، پر کردن جاهای خالی، درست/ غلط و یا خلاصه نویسی باشند.

طول متن ها با هم فرق دارد و ممکن است تعداد سوالات متن ها، تعداد مشخصی نباشد. مهمترین چیزی که شما باید به زبان آموزان آموزش بدهید این است که چگونه زمانشان را به بهترین شکل مدیریت کنند تا بتوانند سوالات همه بخش ها را در طی زمان تعیین شده جواب بدهند.

نکات مهم در آموزش ریدینگ آیلتس

۱-ذهن زبان آموز را برای سریع خوانی پرورش بدهید

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ،چندین شیوه که بایستی به زبان آموزان خود برای تقویت این مهارت به آنها آموزش دهید که به شرح زیر می باشد:

مهارت تند خوانی (Skimming)

مهارت اسکن کردن (Scanning)

 

2- مهارت های درک مطلب را به زبان آموز بیاموزید

درک مطلب شامل توانایی های زیر می شود:

  • خواندن متن
  • وصل کردن نقاط اشتراک متن به یکدیگر
  • تفسیر نظریات ارائه شده
  • پیش بینی بازتاب ها

 

3- کنترل زمان را در دست بگیرید

 

شیوه آموزش رایتینگ آیلتس (IELTS Writing)

در آزمون رایتینگ آیلتس مهارت نوشتاری و تسلط متقاضیان روی زبان انگلیسی را در زمان نوشتن نظرات و ایده هایشان بررسی می کند. هیچ راه میانبری وجود ندارد و داوطلبان باید تسلط کافی نسبت به اصول نگارشی آیلتس داشته باشند.

آیلتس رو از کجا شروع کنیم؟ صفر تا صد آموزش آیلتس

در آزمون رایتینگ، به کارگیری صحیح از اسم ها و ضمایر، به کارگیری درست و مناسب حروف ربط، ترتیب بندی معقول، ساختار منطقی جملات و استفاده از منابع صحیح و بجا، همه و همه مورد بررسی قرار می گیرند.

چند نکته مهم که شما به عنوان مدرس آیلتس می توانید آنها را به زبان آموزانتان گوشزد کنید عبارتند از:

آزمون رایتینگ آیلتس ۶۰ دقیقه طول می کشد و در این زمان از متقاضیان درخواست می شود تا با توجه به موضوع ارائه شده به سوالات پاسخ های نگارشی بدهند.

این آزمون کتبی شامل دو بخش است که در اولین قسمت آن از متقاضی آیلتس خواسته می شود اطلاعات ارائه شده در نمودار، جدول و یا دیاگرام را توضیح و نحوه عملکرد چیزی را توضیح بدهد.

بخش دوم نیز به این صورت است که باید به نگارش یک مقاله بپردازید که طی آن داوطلب باید در مورد یک موضوع اجتماعی یا اقتصادی مشخص مقاله قانع کننده ای بنویسد. به کارگیری از زبان انگلیسی رسمی و نگارشی در هر دو بخش الزامی است.

نمره دهی بخش رایتینگ آیلتس از 0 تا 9 می باشد، و باید حواستان به موارد ذکر شده در متن پایین باشید که در گرفتن نمره بالا تاثیرگذار می باشد:

  • تکمیل بخش ها
  • گرامر و املا
  • تفکر منسجم و یکپارچه
  • پاسخ کامل

 

چگونه باید اسپیکینگ آیلتس را آموزش دهیم؟

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ،برای اینکه زبان آموزان بتوانند به خوبی از پس آزمون اسپکینگ آیلتس بربیایند باید تمرین زیادی داشته باشند. چند نکته اساسی هم وجود دارد که شما می توانید با به کارگیری از آنها برای پیشرفت هر چه بیشتر زبان آموزانتان استفاده کنید:

 

  • با آنها تمرین کنید تا بتوانند به خوبی صحبت کنند
  • به زبان آموزان کمک کنید تا از کلمات بی معنی استفاده نکنند
  • به طور منظم برنامه گفتگو داشته باشید
  • سوالات سال های گذشته آیلتس را تمرین کنید

امیدواریم که توانسته باشیم به شما در زمینه تدریس آیلتس کمک کرده باشیم، از شما عزیزان که تا پایان محتوا صفر تا صد آموزش آیلتس در سایت نبض زبان با ما همراه بودید متشکریم.

نکات مهم برای شروع موفق مطالعه آیلتس

 ابتدا تعیین سطح انجام دهید

آیلتس رو از کجا شروع کنیم ،ابتدا و قبل  از شروع مطالعه جدی، باید سطح زبان خود را بررسی کنید. بیشتر موسسات آموزشی که شما را برای این آزمون ها آماده می‌کنند، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی مربوطه مثل آیلتس و تافل را دارند.

این آزمون ها که شبیه آزمون اصلی ولی با تعداد سوالات کمتری برگزار می‌شود، می‌تواند ملاک برای برنامه ریزی شما در مهارت های 4 گانه یا به عبارتی برنامه ریزی برای خواندن آیلتس باشد.

ددلاین های دانشگاه‌ها را در نظر داشته باشید

اگرهدف شما از گذراندن دوره های آیلتس برای ارسال نمره تان به دانشگاه‌هاست باید حواستان به ددلاین آن دانشگاه‌ها باشد. اگر به موقع برای اپلای ادقام کنید و زمان کافی برای مطالعه زبان داشته باشید، در موفقیت شما بسیار موثر است.

در هر صورت، قبل از آنکه شروع به خواندن کنید باید آگاه باشید چقدر زمان برای مطالعه دارید.

آزمون های ماک (mock) را حتما شرکت کنید

آزمون‌های ماک، همان آزمون‌های تقلیدی هستند که پیش از برگزاری آزمون اصلی از شما گرفته می‌شود.

آزمون های آزمایشی ماک، این روزها حتی بیشتر از سال‌های قبل برای شما لازم است. پس برای اینکه مطمئن قدم بردارید و بدانید که برای آیلتس از کجا شروع کنم تا موفق شوم، در شرکت کردن در این آزمونها مصمم باشید.

چارچوب آزمون را بشناسید

شناختن چارچوب آزمون دقیقا به این معنا می باشد که بدانید قراره است برای چه آزمونی آماده شوید. آزمون آیلتس چه تعداد سوال دارد؟ هر مهارت به چه صورت برگزار می‌شود؟

برای هر مهارت چقدر زمان دارم؟ تیپ سوالات آیلتس در هر مهارت چگونه است و چه دسته بندی‌هایی دارد؟ همه این موارد به شما کمک می‌کند تا قوی تر شروع کنید و بهتر برنامه ریزی کنید.

تصویر: https://myhobbycourses.com/how-plan-your-ielts-preparation-exam

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare