آیلتس یا تافل

آیلتس یا تافل
مقاله

آیلتس یا تافل

آیلتس یا تافل یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که قصد مهاجرت و شرکت در آزمون های بین اللملی را دارند و نبض زبان در این مقاله سعی دارد تا با توضیحات کامل داوطلبان را برای انتخاب مناسب راهنمایی کند.

برای دریافت نکات بیشتر در خصوص آموزش آیلتس صفر تا صد میتوانید به این صفحه مراجعه کنید

همچنین اگر مایلید نکاتی در خصوص شیوه های آموزش زبان لاتین بدانید به این صفحه مراجعه کنید

توصیه میکنیم پیش از خواندن این مقاله، آموزش زبان آیلتس را مطالعه کنید

آیلتس و تافل هر دو آزمون معتبر زبان انگلیسی در جهان هستند و برای مهاجرت نیاز به اخذ مدرک آیلتس یا تافل را دارید.

اما مدرک این دو تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. هردوی این آزمون ها برای سنجش میزان تسلط‌تان بر انگلیسی در نظر گرفته شده است و از لحاظ اعتبار در یک سطح قرار دارند.

آیلتس یا تافل

نمرات آزمون های آیلتس و تافل برای پذیرش در دانشگاه های انگلیسی زبان در سراسر دنیا حائز اهمیت است و داشتن مدرک آیلتس یا تافل برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند الزامی است.

لازم به ذکر است کسانی که قصد مهاجرت به یکی از دو کشور کانادا و استرالیا را دارند باید حتما مدرک آیلتس دریافت کنند.

کسانی که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند نیازمند دریافت مدرک تافل هستند اما پیشنهاد میشود برای اقامت در هر کشوری غیر از آمریکا پیگیر دریافت مدرک آیلتس باشید.

آیلتس جنرال یا عمومی برای کسانی است که به قصد کار و زندگی مهاجرت میکنند اما آیلتس آکادمیک یا تخصصی مناسب برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی را دارند.

نمره قابل قبول برای مدرک تافل بالای 80 و برای مدرک آیلتس بالای 6.5 در نظر گرفته شده است.

اگر شما از لحاظ تکنیک و مهارت، سطح زبان عمومی بالایی دارید بهتر است در آزمون آیلتس شرکت نمایید

زیرا آیلتس بر مبنای تکنیک است و فرد با فراگیری تکنیک و تمرین میتواند سطح زبان خود را تا حد مطلوبی بالا برده و نمره قابل قبولی کسب کند درحالی که در تافل نمی‌توان به قدرت تکنیک تکیه کرد.

بنابراین پیشنهاد می شود اگر قصد سفر به آمریکا را ندارید و سطح زبان عمومی شما خوب است در آزمون آیلتس شرکت نمایید.

 آموزش صفر تا صد آیلتس

تفاوت آیلتس و تافل 

آیلتس سخت تر است یا تافل یکی از سوال های عمده داوطلبان این دو آزمون است که نبض زبان در ادامه توضیحاتی ارائه می کند تا داوطلبان بتوانند بهتر تصمیم گیری کنند.

در هر دو آزمون چهار مهارت شنیداری،گفتاری، خواندن و نوشتن مورد بررسی قرار میگیرد و فرد داوطلب باید در هر چهار مهارت مطلوب باشد.

اصلی ترین تفاوت این دو آزمون در نحوه برگزاری آن است زیرا امتحان آیلتس در برگه است و برای تست اسپیکینگ، فرد حقیقی با فرد مکالمه میکند اما در آزمون تافل هر چهار مهارت با لپ‌تاب یا کامپیوتر به روش اینترنتی یا ibt مورد تست قرار میگیرد.

جدا از اینکه شما به کدام مدرک برای مهاجرت نیاز دارید این مسئله نیز مهم است که شما آزمون با کاغذ و برگه را بیشتر میپسندید یا آزمون با سیستم و اینترنت را.

پاسخ  هر شخص به سوال آیلتس یا تافل متفاوت است زیرا توانایی های هر فرد متفاوت است. آزمون تافل با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود و داوطلب نیاز به تایپ و ضبط صدا دارد و باید بتواند از کامپیوتر استفاده کند.آزمون تافل طولانی‌تر از آیلتس  است.

آیلتس یا تافل کدام آسانتر است؟

در ابتدا باید گفت تافل آزمون خوبی است، بخصوص IBT که اکنون در جهان فراگیر شده است. با این حال این آزمون هم مواردی دارد که شاید برای برخی آسان نباشد.

جواب به بخش اسپیکینگ یکی از نکاتی است که متقاضیان آن را جذاب نمی‌دانند. زیرا این بخش را باید به صورت تایپی بنویسید.

بنابراین کسانی که رایتینگ آنها قوی است در این بخش، یک امتیاز مثبت دارند. سرعت تایپ شما باید بالا و دقیق باشد،تا بتوانید از عهده این قسمت برآیید. مورد دیگر این است که بعضی از کشورها ممکن است این مدرک را قبول نداشته باشند.

آموزش زبان لاتین 

مقایسه آیلتس و تافل 

در مقایسه آیلتس و تافل چند نکته مورد بررسی قرار میگیرد. مکان آزمون در هر دو یکی است و هرکدام را میتوانید در نمایندگی های معتبر برای آزمون اقدام کنید. نمایندگی های آیلتس نسبت به تافل در سراسر دنیا بیشتر است به همین دلیل به راحتی میتوان برای این آزمون اقدام کرد.

هزینه آزمون تافل و آیلتس متفاوت است و دچار تغییراتی می شود اما این هزینه دلار دریافت میشود که هزینه آزمون آیلتس بسته به کشور متفاوت است اما در آمریکا بین ۲۱۵ تا ۲۴۵ دلار متغییر و هزینه آزمون تافل بین ۱۶۵ تا ۳۰۰ دلار متغییر است.

زمان آزمون آیلتس از تافل کمتر و ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه است اما آزمون تافل 4  ساعت به طول می انجامد.

در آزمون آیلتس برای تست مهارت شنیداری 30 دقیقه، گفتاری یا مکالمه 10 تا 15 دقیقه، خواندن و نوشتن هر کدام 60 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است.

اما در آزمون تافل برای تست مهارت شنیداری 60 تا 90 دقیقه، گفتاری یا مکالمه 20 دقیقه، خواندن 60 دقیقه و نوشتن 50 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. گفتنی است آزمون آیلتس 48 بار در سال و آزمون تافل بیش از 50 بار در سال برگزار میگردد.

بررسی نمرات آیلتس و تافل متفاوت است. در آیلتس سطح نمرات از صفر تا 9 است اما این سطح در تافل از 0 تا 120 است همچنین حداقل نمره در آیلتس 6 و در تافل 80 در نطر گرفته شده است.

 موارد آیلتس تافل
مدت اعتبار

 

 

۲ سال

 

 

۲ سال

 

 

نوع آزمون

 

 

هم کتبی هم کامپیوتری

 

 

فقط کامپیوتری

 

 

آزمون Speaking

 

 

حضوری و مصاحبه با ممتحن

 

 

آنلاین و همزمان با مهارت‌‌های دیگر

 

 

اعتبار مدرک

 

 

تقریبا همه جهان و همه موسسات

 

 

امریکا و اغلب موسسات کانادا

 

(موسسات دیگر کشورها نیز آن را معتبر می‌دانند)

نوع پرسش‌ها

 

 

انواع جای خالی، پر کردنی، چند گزینه‌ای و …

 

 

اکثراً چند گزینه‌ای

 

 

نمره‌دهی

 

 

۰ تا ۹

 

 

۰ تا ۱۲۰

تفاوت بررسی مهارت در آیلتس و تافل 

ریدینگ

تعیین سطح ریدینگ در هر دو آزمون یکی است و اما نوع آزمون ها متفاوت است. در تافل تمام سوالات به صورت چهار گزینه‌ای طرح شده است اما در آزمون آیلتس انواع سوالات مثل پر کردن جای خالی، مچ کردن دو ستون، چهار گزینه ای و …. را خواهید داشت.

لیسنیگ

در بخش لیسنیگ تفاوت لهجه آمریکایی و بریتانیایی کمی دشوار است. در آیلتس علاوه بر لهجه بریتیش، لهجه های دیگر نیز استفاده می شود.

این تنوع لهجه یکی از سختی های آزمون آیلتس است اما چون در این آزمون شما سوالات را میبینید بیشتر میتوانید تمرکز داشته باشید.

در بخش لیسنینگ تافل اما سوالات چهار گزینه‌ای همزمان با شنیدن پخش می شود و شما برای پاسخ نیاز به تمرکز بالایی دارید. در تافل تنها لهجه آمریکایی استفاده می شود و این موجب سهولت آزمون تافل می شود.

رایتینگ

رایتینگ آیلتس و تافل هر دو شامل دو بخش است. در یکی از بخش ها هر دو آزمون شبیه هستند اما در بخش دوم تفاوت دارند. در آیلتس شما باید یک نمودار، جدول، شکل و … را توصیف کنید.

در تافل فرد باید کنفرانس تخصصی یک فرد را بشنود و روی کاغذ بنویسد. در بخش رایتینگ تافل، اگر لیسنینگ ضعیفی داشته باشید نمی توانید نمره قابل قبولی کسب کنید. همچنین چون آزمون تافل با سیستم برگزار میگردد فرد شرکت کننده نیاز به مهارت تایپ مناسب دارد.

اسپیکینگ

متفاوت ترین بخش آزمون آیلتس و تافل، اسپیکینگ است. آزمون آیلتس در دو روز برگزار میگردد و سه مهارت بالا را در یک روز، مهارت اسپیکینگ را در روز دیگر امتحان میگیرند. در تافل این روش متفاوت است و در آزمون تنها در یک روز برگزار می شود.

در آیلتس فرد داوطلب با فرد حقیقی مکالمه میکند اما در تافل شرکت کننده ید تا کامپیوتر صحبت کند. در بخش اسپیکینگ آزمون تافل فرد نیاز دارد تا لیسنینگ قوی داشته باشد

زیرا باید در نخست بشنود و خلاصه ای از آن را شرح دهد به همین جهت لیسنینگ ضعیف میتواند ضربه زننده باشد، اما بسیاری از دانشجویان به دلیل استرس کمتر، آزمون تافل را ترجیح می دهند.

با توجه به بررسی تست مهارت چهارگانه در هر دو آزمون به این نتیجه رسیدیم که آزمون آیلتس نسبت به تافل آسان تر است.

امتیاز دهی به آزمون تافل و آیلتس

امتیازدهی در بخش گفتاری و نوشتاری آزمون تافل و آیلتس متفاوت است. در کارنامه تافل نمره این دو بخش یکی می شود و از  1 تا 30 متغییر است اما در آیلتس هر جز جداگانه نمره دهی می شود.

نمره دهی کل آزمون آیلتس از ۱-۹بصورت رند داده می شود. اگر کسی آزمون آیلتس را ۶٫۲۵ شده باشد، به او نمره کلی ۶٫۵ تعلق می گیرد و اکثر موسسات خارجی نمره بالای ۶٫۵ را از شما قبول می کنند.

اما نمره دهی در آزمون تافل از ۱۲۰ نمره است، هر بخش 30 نمره دارد و با جمع شدن چهار بخش نمره کلی به فرد تعلق میگیرد که موسسات خارجی نمره بالای ۸۰ را از شما قبول می کنند.

تفاوت‌های عمومی تافل و آیلتس

بدون در نظر گرفتن تفاوت در سبک‌های گوناگون آزمون، سوالات امتحان تافل تقریباً به طور کامل چند گزینه‌ای هستند، در صورتی که امتحان آیلتس به گونه ای است که شما باید به طیف وسیعی از انواع پرسش‌ها مانند پاسخ چند کلمه‌ای، پر کردن جای‌خالی‌ها و پاسخ‌های کوتاه پاسخ دهید.

زمان امتحان آیلتس در مقایسه با امتحان تافل کوتاه‌تر می باشد، تقریبا ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه در مقایسه با ۳ ساعت.

شیوه برگزاری آزمون تافل و آیلتس

فقط یک نوع آزمون تافل وجود دارد که به طور کامل با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود، در حالی که دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد که هر دو بر روی کاغذ انجام می‌شوند.

دانشجویانی که برای برنامه‌های آموزشی و تحصیلی ارائه شده به زبان انگلیسی اقدام می­کنند، باید امتحان آکادمیک آیلتس را بدهند، در حالی که امتحان عمومی آیلتس برای امور مهاجرت و برخی از نیازهای شغلی کاربرد دارد.

تافل یا آیلتس ؟

آیلتس و تافل از حالت‌های گوناگون تفکر و حل مشکل برخوردارهستند. از آنجایی که نحوه برگزاری تافل در درجه اول انتخاب چند گزینه‌ای است، دانش آموزان باید بتوانند به صورت تحلیلی فکر کنند تا اختلاف بین گزینه‌ها را از بین ببرد.

در صورتی که آزمون آیلتس نیاز به استفاده بیشتر از حافظه دارد و به مهارت‌های درک مطلب گسترده‌تری مربوط می‌شود، زیرا دانش آموزان با سبک‌های مختلف سوالات رو به رو می­شوند.

ساختارهای آزمون بین آزمون‌های تافل یا آیلتس به چه صورت می باشد؟

فرقی نمی‌کند که شما آزمون تافل یا آیلتس را انتخاب کنید. در هر یک از آزمون‌‌های‌ تافل یا آیلتس ۴ مهارت صحبت کردن، نوشتن، خواندن و شنیدن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare