راهنمای قدم به قدم آمادگی آزمون آیلتس 2022

راهنمای قدم به قدم آمادگی آزمون آیلتس
مقاله

راهنمای قدم به قدم آمادگی آزمون آیلتس 2022

 راهنمای قدم به قدم آمادگی آزمون آیلتس ،شروع برنامه ریزی و مطالعه برای آزمون آیلتس با وجود انبوه منابع و مطالب، می تواند برای اغلب داوطلبین سر درگم کننده و سخت باشد.

راهنمای قدم به قدم آمادگی آزمون آیلتس

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با قدم های اولیه و اصلیِ آمادگی این آزمون آشنا کنیم.

مشخص کردن سطح کنونیِ زبان انگلیسی خود

اولین قدم برای شروع برنامه ریزی برای آزمون، پیدا کردن سطح فعلی زبانِ شماست.

تا وقتی که ندانید از چه سطح زبانی برخوردار هستید، نمیدانید که از کجا باید شروع به مطالعه کنید و چه منابع و برنامه ریزی مطالعه ای برای شما مناسب است.

می توانید از طریق سیستم های تعیین سطح آنلاین و یا موسسات آموزشی موجود از سطح زبان خودتون مطلع شوید.

آموزش زبان لاتین 

تقویت زبان عمومی

تقویت زبان عمومی از جمله قدم های اصلی آمادگی آزمون هست. چرا که در نهایت آیلتس آزمونی برای سنجش زبان انگلیسی افراد هست و راهی جز تقویت این زمینه نیست. اگر شما آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارید، لازم است که قبل از شروع مطالعه برای آزمون حتما زبان عمومی خود را تقویت کنید.
این مورد تنها یک مرحله محسوب نمیشود و تا آخر راه همراه شما باید باشد و از مطالعه روزانه و تمرین مهارت های اصلی و سیستم های (ریز مهارت ها) زبان انگلیسی غافل نشوید.

مشخص کردن ماژول مورد نیاز (آکادمیک یا جنرال)

دو تا از ورژن های رایج آزمون آیلتس، ماژول های آکادمیک و جنرال هستند که با توجه به هدف خود از آزمون و هماهنگی با موسسه مورد نظر خود لازم است که ماژول مورد نیاز را انتخاب کنید.

 آموزش صفر تا صد آیلتس

از آنجایی که این دو ماژول تفاوت هایی با یکدیگر دارند، برنامه ریزی برای آمادگی هرکدام نیز متفاوت است. با کمک مقاله های موجود در سایت با این دو ماژول بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با فرمت آزمون

مهم است با فرمت آزمون آشنایی کامل داشته باشید تا برنامه اصولی تری را برای مطالعه طراحی کنید.

آشنایی با فرمت آزمون همچنین تا اندازه زیادی به کاهش اضطراب شما کمک می کنید. در این مقاله با فرمت و زمان بندی آزمون آیلتس با جزئیات آشنا شوید.

برنامه ریزی هدفمند و اصولی

متاسفانه تبلیغات فروانی برای دوره ها و کلاس های آمادگی آیلتس وجود دارند که با ارائه برنامه ریزی ها و زمان بندی های غیر اصولی و گول زننده، سعی در جذب متقاضی دارند.

اما لازم است بدانید که تنها با وقت گذاشتن و برنامه ریزی واقع گرایانه و منطقی می توانید به هدف مورد نظر خود دست یابید.

و بهتر است با پرس و جو و مشاوره از متخصصین با برنامه ریزی اصولی و بدون اتلاف وقت و هزینه در مسیر درست آمادگی برای آزمون قرار بگیرید.

آشنایی با معیارها و نحوه ارزیابی آزمون

یکی دیگر از موارد کمک کننده به استفاده بهینه از زمان و انرژی خود، آشنایی با معیارهای ارزیابی آزمون است.

با آشنایی با این معیارها برنامه ریزی و مطالعه منظم تری خواهید داشت و راحت تر میتوانید راه های دستیابی به سطح و نمره بالاتر را پیدا کنید. در مقاله ای مجزا به این معیارها به طور کامل پرداخته شده است.

آشنایی با انواع سوالات هر مهارت

در هر مهارت از آزمون چند نوع سوال وجود دارد و هر نوع از سوال ها روش و استراتژی خاص خود را برای پاسخگویی نیاز دارند.

پس لازم است که به طور کامل با سوالات در هر مهارت و نحوه برخورد با آنها آشنا شوید و برنامه ریزی و تمرین لازم را برای هرکدام از آنها داشته باشید.

تمرین تست زنی

قدم بعدی در آمادگی برای آزمون انجام آزمون های تمرینی و تقویت مهارت تست زنی و مدیریت زمان در آزمون است.

اشتباهی که خیلی از داوطلبین دارند، بسنده کردن به همین تمرین ها برای آمادگی آزمون است. هرچند که این تمرینات از موارد مهم آمادگی آزمون هستند، اما دقت داشته باشید که بخشی از مسیر هستند و به تنهایی کافی نیستند. بهترین و معتبرترین این منابع نیز کتاب ها تست کمبریج هستند.

ارزیابی اسپیکینگ و رایتینگ

در طول مسیر آمادگی آزمون بهتر است از مدرس با تجربه ای کمک بگیرید که شما را راهنمایی کند و روند پیشرفت و یادگیری شما را مورد ارزیابی قرار دهد. همچنین میتوانید از آزمون های آزمایشی و سیستم های تصحیح رایتینگ و اسپیکینگ معتبر بهره مند شوید.

 

با سنجش مهارت های زبان انگلیسی تان شروع کنید

اولین گام آماده شدن برای آزمون آیلتس بررسی و سنجش مهارت های تخصصی در زبان انگلیسی است. این کار به شما کمک می کند تا متوجه شوید در حال حاضر چه وضعیتی دارید و جایگاهتان کجاست. آزمون آیلتس مهارت های لیسنینگ، ریدینگ، اسپیکینگ و رایتینگ شما را بررسی می کند. اگر هدفتان به دست آوردن نمره بالاتر از ۷ در این مهارت هاست پس باید در این زمینه ها از سطح بالایی برخوردار باشید.

پس از ارزیابی سطح فعلی تان، باید روی بهتر شدن و تقویت نقاط ضعفتان کار کنید. اگر اسپیکینگ خوبی ندارید و موقع صحبت کردن اعتماد بنفس کافی نداریدتوصیه می شود از یک مربی یا مدرس متخصص زبان انگلیسی کمک بگیرید.

اساتید خوب حتی می توانند به شما در تقویت مهارت های ریدینگ، لیسنینگ و رایتینگ هم کمک کنند و اعتماد بنفس لازم را به شما بدهند.

 

در مورد نوع آیلتس انتخابی تان تصمیم بگیرید

این مرحله بلافاصله بعد از بررسی سطحتان باید انجام شود. آزمون آیلتس در دو نوع آکادمیک و جنرال برگزار می شود. شما باید با در نظر گرفتن اهداف و مقاصدتان، آیلتس مناسب برای خودتان را انتخاب کنید.

باید دقت داشته باشید که هدفتان از گرفتن مدرک آیلتس چیست؛ ادامه تحصیل؟ کار؟ و یا مهاجرت؟ هر هدفی که در ذهن دارید باید موقع انتخاب آزمون آیلتس مد نظر قرار گرفته شود تا در آزمون متناسب با مقاصدتان شرکت کنید.

 

برنامه مناسب و مفیدی برای خودتان اجرا کنید

برای به دست آوردن نتیجه خوب و رضایت بخش در آزمون آیلتس حتما باید برنامه موثر و درستی داشته باشید. با داشتن برنامه ریزی مناسب پنجاه درصد مسیر آمادگی برای آزمون آیلتس را طی می کنید.

برنامه مطالعه شما باید متعادل باشد و همه نقاط قوت و ضعفتان را پوشش بدهد. علاوه بر این باید در برنامه تان تمام بخش های آزمون را بگنجانید و روی هر چهار مهارت ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ کار کنید و هیچ کدام را جا نندازید.

تصویر: https://learntalk.org/en/blog/whats-inside-the-ielts-test

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare