نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس 2022

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس
دسته‌بندی نشده

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس 2022

 

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس ، در این مقاله درباره نکاتی صحبت می کنیم و آنها را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با کمک این روش ها حتماً در لیسنینگ آزمون آیلتس موفق شوید.

برای دریافت نکات بیشتر در خصوص تقویت آیلتس میتوانید به این صفحه مراجعه کنید

همچنین اگر مایلید نکاتی در خصوص  شیوه های ندریس زبان لاتین بدانید به این صفحه مراجعه کنید

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس

1.از همه باید بتوانید موضوع لیسنینگ را حدس بزنید چرا که باعث می شود ذهن شما آمادگی بهتری برای این آزمون داشته باشد و دقت کنید که این متن را با دقت گوش کنید تا بتوانید موضوع آن را متوجه شوید.

2.سوال ها را حدس بزنید سعی کنید هنگامی که دارید به مطالب گوش می دهید همزمان دقت کنید که در سوال از شما چه چیزی پرسیده شده است و این کار را می توانید با تکرار و تمرین انجام دهید.

3.سعی کنید که در آخر که به همه سوالات پاسخ مناسبی دادید دوباره آنها را بررسی کنید برای این کار شما ۶۰ ثانیه زمان در اختیار دارید.

 آموزش صفر تا صد آیلتس

4.به ترتیب نوشتن سوالات دقت کنید چرا که همیشه سوالات از چپ به راست نوشته نشده پس دقت کنید تا اشتباهی رخ ندهد.

5.سعی کنید در هنگام خواندن سوالات به سوال بعدی و یا قبلی هم دقت کنید چرا که در بعضی از مواقع پاسخ سوال شما در سال ‌های دیگر نهفته است.

6.اگر نتوانستید سوال را پاسخ دهید و جواب را نمی‌دانستید زمان زیادی را صرف آن سوال نکنید از آن عبور کنید و در انتها به سوال برگردید و دوباره در مورد آن فکر کنید و از استرس و هیجان به خود راه ندهید.

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس

7.اگر احساس می کنید در امتحان عقب افتاده اید و هیچ اطلاعی از این که کدام قسمت را پاسخ دهید سعی کنید به دیگر شرکت‌ کنندگان دقت کنید تا بتوانید متوجه شوید که در کدام قسمت متن و سوال هستید.

8.با دقت به سوالاتی که خوانده می شود گوش دهید چرا که در بعضی موارد در پاسخ ها و سوال ها از لغات هم معنی استفاده می شود و لازم نیست دقیقا هر آنچه را که شنیده اید را بنویسید.

آموزش زبان لاتین 

9.هیچ الزامی نیست که شما تمامی لغات را بدانید اگر این اتفاق برای شما افتاد و به کلمات نا آشنا برخورد کردید نگرانی نداشته باشید چرا که با توجه به سوال می توانید آنها را حدس بزنید .

10.در موقع خواندن سوال به خصوص در بخش سوم و چهارم که سوال ها سخت تر می باشد حتما زیر کلمات مهم را خط بکشید تا بتوانید پاسخ را راحت تر بیابید.

11.حتماً در گرامر و نوشتن درست لغات دقت داشته باشید برای این که اگر در سوال شما اشتباه گرامری پیدا شود و یا غلط املایی داشته باشید جواب شما اشتباه محسوب می شود.

12.در آزمون آیلتس این مزیت برای شما در نظر گرفته شده که شما هم می توانید از انگلیسی آمریکایی استفاده کنید و هم از انگلیسی بریتانیایی و این برای شما خیلی خوب است.

13.هرچه شنیدید یادداشت کنید و نگران درست یا غلط بودن آنها نباشید چون باعث می شود زمان زیادی را از دست بدهید سعی کنید پاسخنامه جواب درست را علامت بزنید.

14.دقت داشته باشید که دستورالعمل را با دقت بخوانید و طبق آن به سوالات پاسخ دهید چرا که اگر از شما خواسته شده باشد فقط با یک کلمه پاسخ دهید و شما دو کلمه را بنویسید جواب شما اشتباه محسوب می شود .

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس

15.در پروتکل آزمون آیلتس آمده که می توانید از حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید پس حتما می توانید این را انتخاب کنید که با حروف بزرگ بنویسید یا حروف کوچک ولی با این حال اگر بتوانید باز هم در نوشتن لغاتی که شروع آنها با حروف بزرگ است دقت کنید بهتر است اما اگر باز هم شک دارید همه را با یک قالب از حروف بنویسید.

16.سعی کنید که با همه لهجه های زبان انگلیسی آشنا باشید چرا که ممکن است این آزمون با هر لحظه برای شما بیان شود پس آمادگی لازم را داشته باشید هرچند که این آزمون بیشتر با همان لهجه بریتانیایی برگزار می شود.

17.تفاوت لغات و اعداد را در لهجه های متفاوت بدانید و در هجی کردن آنها مهارت لازم را داشته باشید.

18.در نوشتن دقت کنید زیرا امکان دارد که پاسخی که در نظر شما درست است اشتباه باشد پس عجله نکنید.

19.تمامی سوالات پاسخ دهید و آنهایی را که جوابشان را نمی دانید زیرا هیچ امتیاز منفی در این آزمون وجود ندارد پس امکان دارد همان سوالاتی را که نمی دانستید درست حدس بزنید.

20.به پاسخ نامه خود دقت زیادی داشته باشید و پاسخ هر سوال را در جای درست آن بنویسید.

21.همیشه با دقت بالا به مواردی که گفته می شود گوش کنید سعی کنید که عوامل و محیط اطراف حواس شما را به خود جلب نکند.

22.بهتر است از هر فرصتی برای تقویت مهارت های خود استفاده کنید فارغ از این که آنها از منابع آزمون باشد یا نه چرا که باید حتماً لیسنینگ خود را قوی کنید پس برای این کار بهتر است که خود را در آن محیط قرار دهید به سخنرانی های مختلف گوش کنید و مهارت های شنیداری خود را قدرت ببخشید.

نکاتی برای قبولی در لیسنینگ آیلتس

 در بخش آخر شما باید سخنرانی داشته باشید و وقتی مهارت های شنیداری خود را تقویت کنید و با نکات کلیدی آشنا شوید می توانید یک سخنرانی  جذاب و دلنشین داشته باشیم مثلاً این که بدانید زمانی که از عبارات (اگرچه) استفاده می کنند می خواهند چیزی را مورد مقایسه قرار دهند . یادگیری لغات و عبارات کلیدی و این که چگونه و کجا از آنها استفاده کنید برای سخنرانی شما لازم و ضروری می باشد .

علاوه بر آن شما باید مهارت های رایتینگ خود را نیز افزایش دهید چرا که در این آزمون همزمان هنگام شنیدن باید بنویسید و نکته برداری کنید پس این موضوع مهم است که بتوانید حتماً و همزمان از هردو مهارت لیسنینگ و رایتینگ خود درست و با اعتماد به نفس استفاده کنید.

 و در پایان نکاتی را که گفته شد به دقت مطالعه کنید آنها را در ذهن خود مرور کنید و برای مطالعه بیشتر آزمون لیسنینگ آیلتس از آنها کمک بگیرید .

امیدواریم که توانسته باشیم با گفتن این نکات به دانسته های شما درباره این آزمون افزوده باشیم . با آرزوی موفقیت

 

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare