آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی
دسته‌بندی نشده

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی ، قصد داریم به تعدادی آزمون که در زبان انگلیسی رایج است را برای شما عزیزانی که قصد دارید با آن آزمون ها آشنا شوید معرفی کنیم .

انواع آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون های زبان انگلیسی که مهمترین آنها شامل :

آزمون های آیلتس ، تافل ، دو لینگو و پترسون است .

در این جا شما را با نوع برگزاری هر یک از این آزمون ها مختصری آشنا می کنیم تا بتوانید برای یادگیری بهتر آنها برنا مه ریزی دقیق تری انجام دهید.

  1. آشنایی با آزمون آیلتس

آزمونی است که بیشتر برای کسانی کار بردی است که قصد تحصیل و یا کار در یکی از کشورهای انگلیسی زبان را دارند

این آزمون با دو آزمون آکادمیک و جنرال معرفی می گردد که برای هر دو گروه از کسانی که قصد تحصیل و یا کار را دارند متفاوت است .

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

آزمون آکادمیک برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل و یا کار در یکی از کارهای گروه پزشکی را دارند مناسب است .

این آزمون بیشتر از لحاظ مهارت های مربوط به تحصیل از شما برگزار می شود و برای کسانی که می خواهند برای تحصیل در یک دانشگاه معتبر پذیرفته شوند از آنها استفاده کنند و باید نمره قابل قبولی را به خود اختصاص دهند .

آزمون جنرال برای کسانی است که قصد سفر به منظور کار در کشور های انگلیسی زبان را دارند استفاده می شود که بیشتر در رابطه با مسائل مرتبط به کار مورد نظر آنها می باشد .

درهر دو گروه آزمون های آیلتس از مهارت های دیداری ، شنیداری ، گفتاری و نوشتاری می باشد .

آموزش زبان لاتین

نمره کلی آزمون آیلتس 9 می باشد و کسب نمره هر یک از چهار مهارت نیز 9 می باشد.

هر کدام از دو گروه آزمون های آیلتس نیز به دو گروه کاغذی و یا اینترنتی برگزار می شود و در هر دو صورت این آزمون ها از هر چهار مهارت مورد سنجش قرار می گیرند و روش بر گزاری آنها اشکال زیر می باشد :

  1. در بخش دانشگاهی که در آن باید به صورت شنیداری :4 فایل صوتی را گوش کنید و به سئوالات پاسخ درست بدهید مدت زمان این امتحان 30 دقیقه و تعداد سوالات 40 عدد می باشد و در بخش مکالمه و خواندن : 3 متن و پاسخ به سوالات آ ن که زمان این امتحان 1 ساعت و تعداد سوالات 40 می باشد و بیشتر این سوالات از مجلات و کتاب ها و ژورنال ها استفاده شده است .
  2. در بخش عمومی این آزمون در سه قسمت برگزار می شود قسمت اول یک متن کوتاه

قسمت دوم مقایسه دو متن

قسمت سوم یک متن بلند

و متقاضیان باید به آنها پاسخ دهند مدت زمان این آزمون نیز 1 ساعت و تعداد سوالات 40 عدد می باشد که همه این سوالات با موضوعات مهم اجتماعی و مرتبط با کار و عمومی می باشد .

که البته انتخاب نوع آزمون مورد نظر به انتخاب خود شرکت کنندگان می باشد و سه قسمت اول هرآزمون در یک روز برگزار می شود و در قسمت مکالمه معمولا یک هفته بعد و یا این که یک هفته قبل از آزمون اصلی برگزار می شود که بیشتر به صورت یک مصاحبه کاری و یا تحصیلی می باشد.

نتایج این آزمون معمولا دو هفته بعد از برگزاری آخرین مصاحبه اعلام می شود و تا دو سال بعد آن تاریخ اعتباردارد و در صورتی که بتوانید معلومات خود را حفظ کنید و این را ثابت کنید اعتبار آن تا پیش از دو سال هم می باشد .

2.آشنایی با آزمون تافل

این آزمون نیز مثل آزمون آیلتس برای کسانی برگزار می شود که قصد سفر به کشور های انگلیسی زبان را دارند با این تفاوت که این آزمون فقط برای گرفتن ویزا برای مهاجرت تحصیلی برگزار می شود

و تنها با یک روش کلی دانشگاهی ارائه می گردد و به دو دسته آزمونهای اینتر نتی و کاغذی برگزار می شود و در هر آزمون از چهار مهارت دیداری ، گفتاری ،شنیداری و نوشتاری استفاده می شود .

همان طور که می دانید برای شرکت در آزمون تافل به روش کاغذی به شرکت کنندکان در این نوع آزمون دفترچه هایی داده می شود که سوالات مربوط به آزمون درآن نوشته شده و شرکت کنندگان باید جواب آنها را در پاسخ نامه مربوطه بنویسند.

و برای شرکت در این آزمون به روش اینترنتی باید در موعد مقرر در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشید

و آزمون را به صورت اینترنتی برگزار کنید نتیجه این آزمون تا دو هفته بعد برگزاری آن اعلام می شود مدرکی که با روش اینترنتی برگزار می شود با مدرکی که نه روش کاغذی برگزار می شود هیچ تفاوتی ندارد .

و تنها این که بر خلاف روش قدیمی بیشتر بر روی مکالمه و مهارت های خواندن تاکید دارد نه به گرامر و دیگر اینکه تعداد تکرار دفعات برگزاری آزمون ها بیشتر شده است.

مدت زمان این آزمون 3 ساعت می باشد نمره کل هر آزمون که در هر قسمت 30 نمره دارد و هزینه آن برای متقاضیان  نسبت به هزینه آزمون آیلتس مقرون به صرفه است

به یاد داشته باشید که مدرک آزمون تافل فقط تا 24 ماه اعتبار دارد.

  1. آشنایی با آزمون دو لینگو

این آزمون یکی از نرم افزارها در آموزش زبان است که جدیدا اقدام به عرضه آزمون آنلاین انگلیسی کرده است

به خاطر این که این آزمون آنلاین است و به راحتی در دسترس می باشد با گسترش بیماری کرونا در دنیا ، خیلی از موسسه ها و دانشگاها در تمام دنیا معتبر شناخته شد این آزمون از لحاظ هزینه نسبت به دیگر آزمون ها بسیار به صرفه می باشد

این آزمون در هر ماه تکرار می شود و اعلام نتایج 24 ساعت بعد از آزمون می باشد .

امتحان دولینگو به سه قسمت تقسیم می شود که

آموزش صفرتاصد آیلتس

قسمت اول مقدمه و

قسمت دوم سوال های تطبیقی

قسمت سوم مصاحبه ویدئویی و نوشتن متن می باشد

این آزمون با هدف بررسی مهارت های 4 گانه بر گزار می شود اما با شیوه ای متفاوت .

این آزمون مهارت شرکت کنندگان را در 5 قسمت بررسی می کند .

  1. درک لغات
  2. بیان لغات
  3. مهارت های شنیداری
  4. نوشتاری
  5. گفتاری

نمره کلی این آزمون 160 می باشد و اعتبار آن مانند آزمون های تافل و آیلتس 24 ماه می باشد.

  1. آشنایی با آزمون پیترسون PTE

این آزمون همانند آزمون دولینگو از طریق اینترنتی برگزار میشود و مهارت های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و گفتاری را مورد بررسی قرار می دهد

آزمون های بین المللی زبان انگلیسی

و در دو بخش عمومی و تحصیلی کاربرد دارد در بسیاری از کشورهای جهان مورد پذیرش قرار گرفته است اما متاسفانه هنوز در ایران برگزار نمی شود

این آزمون هر روز از سال قابل دسترسی می باشد و نتیجه هر آزمون دو روز پس از آزمون اعلام می شود یکی از مزایای این آزمون هزینه پایین آن است نسبت به بقیه آزمون ها .

امتیازات این آزمون بین 10تا 90 می باشد

امیدواریم در این مقاله کوتاه توانسته باشیم نکات مهم و کلیدی در مورد هر آزمون را برای شما بیان کنیم و بتوانید نهایت استفاده را از این مقاله ببرید

 

 

 

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare