افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی
دسته‌بندی نشده

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی ، همانگونه که می دانید در هر زبانی جایگاه مهمی دارد و از آنجا که منظور ما را در جمله کامل می کن و نشانه به سرانجام رسیدن جمله و عبارات ما می باشد بسیار مهم و کاربردی است.

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

 در زبان انگلیسی هم فعل ویژگی های زیاد و کاربردی دارد چرا که جمله را تکمیل می کند و گاهی حتی خود به تنهایی معنی و مفهوم جمله را بیان می کند .

و انتقال دهنده احساسات و کارهایی که انجام می دهیم هستند به خاطر همین بسیار مهم به نظر می رسند و قواعد بیشتری هم در مورد آن ها  پس کمی یادگیری آنها در زبان انگلیسی مشکل می شود.

 فعل

 فعل ها لغاتی هستند که کاری را که فاعل انجام می دهد را توصیف می کنند و از لحاظ احساسات جسمی و حالت های متفاوت در مورد فاعل آن را و می کند.

آموزش زبان لاتین

 نوعی دیگر از فعل ها نیز هستند که برای تغییر در زمان و مثبت و منفی شدن جمله به ما کمک می کنند که به آنها فعل های کمکی می گویند.

اگر جمله ای  بدون  فعل باشد یک جمله ناقص است . و یا منظور شما را به درستی بیان می کند به جز از اجزای دیگر جمله هم مهم هستند یکی از آنها فاعل است چرا که کننده کار محسوب می‌شود و فعل ما در مورد آن توضیح می دهد

 انواع فعل ها 

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

افعالی که درباره حرکتی توضیح می دهند.

 بیشتر این  فعل ها کار و فعالیت فیزیکی ما را بیان می‌کند و این  کاری ادراکی است که دیگران می‌توانند آن را ببینند که البته آنها به فعل های کنشی هم مشهور هستند. مثل:

 شنا کردن   /   swin /  گفتن   /   say/ 

 خندیدن   /   laugh/آواز خواندن  /  sing /  

همانطور که می دانید چیز های زیادی است که احساسات و عواطف ما را درگیر می‌کنند و باعث تحریر و بروز این احساسات درونی می شوند این افعال هم جزء گروهی از فعل های حرکتی هستند این فعل ها در ظاهر  ما دیده می شوند .

مثلاً: حدس زدن /  guess /  زندگی کردند  /   live / 

رد شدن /   fail/  موفق شدن  /  succeed / 

فعل هایی که حالت را بیان میکنند.

 این فعل ها همان گونه که از نام آنها مشخص است حالات احساسی شخص را بیان می کند و دقیقاً برعکس فعل های حرکتی می باشند و کاری را که فاعل از لحاظ  احساسی و عاطفی انجام می دهد را شرح می دهند . 

مثل: خواستن  /  want /

نیاز داشتن  /   need/متنفر بودن /  hate/

این افعال بیشتر در زمان های حال ساده و زمان های کامل استفاده می شوند و نمی توان از آنها در زمان های  استمراری استفاده کرد این یکی از مهم‌ ترین ویژگی این افعال می باشد.

 در بعضی از فعل ها نیز با وجود نحوه کار برد و معنی خاص آنها می توان  آنها را هم حرکتی و هم حالتی نامید که بعضی از فعل های ادراکی یا در کننده هم جز آنها می‌شود .

آموزش صفرتا صد آیلتس

مثل: شنیدن /   heav / 

دیدن /  see /  بوییدن /   tast /

فعل های ادراکی می توانند حرکتی و یا حالتی باشند در نظر داشته باشید هنگامی که فعل های حالتی در موقعیت هایی که با اراده شخصی نیست و یا غیر عمدی می باشد به عنوان فعل های ادراکی استفاده می شوند

و این وقتی کاربردی می‌شود که این فعل ها در معنای عام آن ها استفاده می شوند و هنگامی که این فعل ها برای یک کار داوطلبانه و ارادی استفاده می‌شوند می‌توان از آنها به عنوان فعل های حرکتی استفاده کرد و آنها را می‌توان در زمان های استمراری به کاربرد .

مثل : مزه کردن /   To taste / خوب ندیدند /   Not seeing well /

 توجه : در بعضی از فعل های ادراکی اگر از جمله مرکب استفاده کنیم می توانیم معنی جایگزین پیدا کنید که در این حالت از آنها به عنوان فعل های حرکتی یا کنشی یاد می‌شود .

مثل : دیده بودند /  seeing/

فعل های کمکی این فعل ها همیشه با یک فعل اصلی در جمله استفاده می شوند که برای تغییر زمان و حالت فعل اصلی به کار می روند .

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

مثل :   have      think     like

I have eaten spagety many times be for 

قبلاً خیلی زیاد اسپاگتی خورده‌ ام

بعضی از فعل های کمکی به فعل اصلی اضافه می‌شوند تا اضطراری بودن و. قابلیت را بیان کنند

مثل : could  /  should / would / must / ought / might / can /may

فعل های مرکب

 این فعل ها از ترکیب دو یا چند وقت درست شده اند و از آنها به عنوان فعل های فردی نیز یاد می شود و هنگامی که یک فرد در کنار حرف اضافه get استفاده می شود یک فعل مرکب درست شده است .

مثل :get out / get up / get thing

توجه داشته باشید که در فعل های مرکب بعد از ترکیب آنها با حرف اضافه باز هم به عنوان یک فعل واحد هستند

پس می توانیم آنها را با حرف اضافه یا فعل های دیگر در جمله استفاده کنیم زمانی که مرکب را صرف می‌کنیم در واقع فقط قسمت اصلی فعل را صرف می‌کنیم نه قسمت حرف اضافه .

مثل : get

 دسته بندی فعل ها

فعل ها با توجه به اینکه انواع مختلفی دارند مثل حرکتی حالتی کمکی ادراکی و مرکب  هر کدام اینها به گروه های متفاوتی تقسیم بندی می شوند که به طور اجمالی آنها را برای شما بیان می کنیم.

  1. جملات گذرا و ناگذرا با دو مفعول
  2. مجهول در مقابل غیر مجهول

 جملات گذرا و ناگذرا با دو مفعول

در واقع این جملات به گونه ای ساخته می ‌شوند که از یک فعل با دو مفعول که یکی از آنها مستقیم است و دیگری غیر مستقیم درست شده است

که مفعول مستقیم معمولاً شخصی یا چیزی است که کار بر روی آن انجام شده است و مفعول غیر مستقیم معمولاً کسی یا چیزی است که کار مفعول غیر مستقیم روی آن تاثیر گذار است .

مثل :  sahar threw the apple to the farhan

سحر سیب را به طرف فرحان انداخت

 در اینجا فعل شما  threw است و sahar در نقش فاعل و در عین حال مفعول غیر مستقیم است چرا که چه کسی سیب را انداخت که پرتاب کننده سحر می باشد و فرحان مفعول غیر مستقیم است .

 

ناگذرا به آن دسته از فیل ها گفته می شود که از مفعول مستقیم یا غیر مستقیم در آنها استفاده نشود و به طور معمول یک کار کامل هستند .

مثل : دویدن  /  run/راه رفتن  / walk / رفتن / go/

 گذرا افعالی هستند که مفعول مستقیم در آنها استفاده می شود و مفعول غیر مستقیم در این جملات استفاده نمی شود توجه داشته باشید که همیشه آنها به مفعول احتیاج ندارند اما گاهی احتیاج پیدا می کنند .

مثل : دوست داشتن /  like/ تمیز کردن / clean /

نکته اول : به فعل هایی که از مفعول مستقیم و غیرمستقیم در آنها استفاده می کنیم دو مفعولی گفته می شود و همیشه در آنها وجود یک مفعول غیر مستقیم لازم است .

مثل : خریدن  /  buy/پرتاب کردن /  throw / ساختن / make / 

نکته دوم :  توجه کنید که یک فعل با توجه به معنی که دارد می تواند حرکتی و حالتی باشد پس در بعضی موارد می تواند گذرا عمل کند و در برخی زمان ها ناگذرا باشد که این افعال به عنوان فعل های دو وجهی معرفی می‌شوند .

 افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی

مثل اینکه: اگر از کسی می پرسید:

آیا میوه می خوری  نه قبلاً صرف شده است 

You eat fruit, not much is spent

دسته دوم  : وجه مجهول در مقابل وجه غیر مجهول ( افعال و کاربرد آنها در زبان انگلیسی )

در زبان انگلیسی زمانی را که فاعل در آن کاری را انجام می‌ دهد را وجه معلوم یا غیر مجهول می نامند با توجه به این شما می توانید از لغاتی دیگر استفاده کنید

و بتوانید مفعول مستقیم یا غیر مستقیم و فاعل را پیدا کنید که آن را به نام حالت مجهول می شناسیم در واقع با گذاشتن شکل صرف شده در مقابل شکل گذشته آن یا همان صفت مفعولی می توان جمله را مجهول کرد

یک فعل ربطی چه به عنوان حرکتی و چه به عنوان حالتی فاعل را با لغات دیگر ارتباط می دهد

مثل : 

tome is a cat                 تام یک گربه است

 در این جمله is یک فعل ربطی است کار فعل ربطی این است که علاوه بر  فاعل و فعل قسمت های دیگر جمله مثل حرف ربط حرف اضافه و مصدر را نیز به هم ارتباط می دهد .

در این جا شما را با تعدادی از انواع فعل و نوع دسته بندی آنها آشنا کردیم و امیدوارم که برای شما مفید بوده باشد .

‌ .

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare