نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 2022

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 
دسته‌بندی نشده

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 2022

نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس ، همان گونه که می دانید آزمون آیلتس از مهارت های چهار گانه می باشد که در اینجا می‌خواهیم در مورد بخش دوم آن بخش آزمون ریدینگ نکاتی را برای قبولی و گرفتن نمره بالا بیان کنید .

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 

در قسمت ریدینگ آیلتس که در سه یا چهار بخش به شما ارائه می‌شود باید در طول زمان یک ساعت بتوانید به ۴۰ سوال پاسخ دهید توجه داشته باشید

آموزش زبان لاتین

که اگر درست مطالب را یاد گرفته باشید به راحتی می توانید این بخش را پشت سر بگذارید ما به شما نکاتی را پیشنهاد می کنید تا بتوانید خیلی ساده و راحت نمره قبولی را به دست آورید.

یک جا گذاشتم در نظر داشته باشید که در آزمون آیلتس این بخش برای آنهایی که انگلیسی زبان نیستند کمی دشوار به نظر می ‌رسد البته آزمون ریدینگ یکی از مشکل ترین قسمت های آزمون آیلتس می باشد برای این کار باید حتما اول  بدانید آزمون ریدینگ در آزمون آیلتس چیست.

 آشنایی با آزمون ریدینگ آیلتس

 این آزمون برای ارزشیابی مهارت های شما در زبان انگلیسی و در قسمت  آزمون ریدینگ آیلتس برگزار می شود و برای مهارت هایی مثل :

خواندن 

متوجه شدن مفهوم اصلی یک مطلب به خصوص 

متوجه شدن نظریات اصلی 

متوجه شدن جزئیات 

شناختن کامل نظریه ها

توجه به منظور نویسنده از هدف طرح  سوال 

چگونگی پیگیری بحث

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 

 در بسیاری از کشورها چون زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم است به همین دلیل زبان آموزان هنگام آزمون آیلتس در قسمت ریدینگ به مشکل برخورد می کند چرا که با لغات زیادی که مترادف هستند و یا اصطلاحاتی برخورد می‌کنند و برایشان سخت است .

آموزش صفرتا صد آیلتس

دقت کنید که این آزمون نیز به دو قسمت آکادمیک و آیلتس است .  پس توجه داشته باشید که به نوع آزمون انتخاب کرده اید لغات و عبارات هایی را یاد بگیرید که مربوط به همان آزمون باشد

و البته دقت کنید این دو آزمون در قسمت ریدینگ با هم تفاوت دارند پس سعی کنید  که خصوصیات هر آزمون را بررسی کنید و آنها را به خاطر بسپارید این دو آزمون در تمام قسمت ها با هم تفاوت دارند

اما روش های جواب دادن به سوالات هر دو آزمون با هم برابر می باشد ولی از لحاظ سوال های مخصوص ریدینگ هر دو آزمون آیلتس با هم شباهت دارند و هر دو آزمون نیز ۴۰ سوال و یک ساعت زمان برای پاسخ گویی به سوال ها دارند .

مشخصات آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک

 همان طور که گفته شد یک ساعت زمان برای سه قسمت که مجموعه سوالات هر سه قسمت ۴۰ سوال می باشد مطالب سوالات مربوط به متن های توصیفی  و واقع گرایانه تا متن های که باید آنها را تحلیل و تفسیر کرد.

 نوع سوال ها معمولاً : جدول و جای خالی است 

 مطابقت دادن عنوان ها چارت ها کامل کردن جمله ها 

 پاسخ کوتاه به سوالات باز

 سوال های چهار گزینه ای شکل آزمون ریدینگ آیلتس جنرال

در این قسمت هم مثل بخش آزمون ریدینگ آکادمیک یک ساعت زمان برای سه بخش با تعداد سوالات ۴۰ عدد و مطالبی که از کارهای روزمره برگرفته شده از روزنامه :

دستور کار شرکت ها و کتاب های راهنما درباره نوع سوالات نیز جدول و جاهای خالی مطابقت عنوان ها با چارت ها تا کامل کردن جملات پاسخ کوتاه به سوال های باز

و سوال های چند گزینه ای جواب درست به هر سوال یک نمره مثبت به شمار می رود که در مجموع ۴۰ سوال نمره نهایی ۰ تا ۹ می باشد.

انواع سوالهای ریدینگ آیلتس

 سوالات مربوط به بخش ریدینگ آکادمیک آیلتس

  در این قسمت از سه بخش تشکیل شده است که در کل حدود  ۲۱۵۰ تا ۲۷۵۰ لغت است مطالب این قسمت ها معمولا از مجله ها و ژورنال ها و کتاب ها و روزنامه ها است و مطالب آن ها عمومی می باشد

و برای عموم استفاده میشود در قسمت ریدینگ آزمون آیلتس آکادمیک موضوع به دانشجویان و فارغ التحصیلان کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط دارد یکی از متن های این قسمت تشکیل شده است

از یک متن با مطالب منطقی و در بخش دیگر نیز دارای مطالب نمودار ها چارت ها و عکس می باشد و اگر بحث شخصی نیز داشته باشد یک لغت نامه هم در متن قرار دارد.

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 

 برای اینکه شما بهتر با سوالات آشنا شوید و آنها را بهتر درک کنید و متوجه شوید توضیح کامل درباره سوال به همراه مثال برای شما آورده شده است.

 در مدت زمان امتحان می توانید یک برگه چک نویس داشته باشید اما آن را نمی توان همراه خود از جلسه بیرون ببرید جایگاه و ترتیب سوال ها بستگی به نوع سوال تفاوت دارد شما تمامی سوال هایی که در آزمون ریدینگ آیلتس آکادمیک مطرح می شوند به شرح زیر می باشند :

 سوال با جواب های کوتاه  

کامل کردن جدول : مطابقت دادن لیست و عبارت ها :سوال های چند گزینه ای : شناختن نظریات نویسنده 

کامل کردن یادداشت جدول ها و خلاصه نویسی

  نمودار و فلوچارت ها 

 شناختن موضوعات درست و یا اشتباه 

 توجه داشته باشید که فقط ۶۰ دقیقه زمان برای پاسخ دارید و در آخر زمان شما : هیچ وقت اضافه ای به شما داده نمی شود پس دقت کنید که جواب ها را در همین زمان در برگه پاسخ نامه وارد کنید 

سوالات مربوط به آزمون آیلتس ریدینگ جنرال

در این قسمت نیز همانند آزمون ریدینگ آکادمیک زمان شما یک ساعت است و تمام متن ها حدود  ۲۱۵۰ تا ۲۷۵۰ لغت دارد و هر متن از متن قبل به مراتب مشکل تر است .

 موضوعات مطالب آزمون ریدینگ آیلتس جنرال مربوط به کارهای روزمره افراد در کشورهایی که زبان آنها انگلیسی از می باشد و از اسناد رسمی گرفته تا تبلیغات : کتابچه ها و جملات روزنامه انتخاب شده است .

 در قسمت اول ۲ یا ۳ متن با موضوع واقعی از کارهای روزمره مثلاً امکان دارد که یک متن از تبلیغات برای شما آمده باشد .

 و در قسمت دوم هم دو متن به شما داده می شود که به کارهایی مثل درخواست شغل یا توسعه شرکت و یا حقوق کارکنان باشد . 

در بخش سوم این بخش نسبت به دو بخش قبلی مشکل تر است و فقط از یک متن با موضوع عمومی تشکیل شده است . 

سوال هایی که در قسمت آزمون ریدینگ آیلتس جنرال است شامل موارد زیر می باشد :

  سوال با جواب های کوتاه 

کامل کردن جمله 

مطابق کردن لیست ها و عبارت ها 

سوال های چند گزینه ای 

انتخاب کردن عنوان یک پاراگراف 

طبقه بندی شناختن نظریاتی نویسنده 

تشخیص اطلاعات درست یا غلط

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس 

روش محاسبه نمره در ریدنینگ آیلتس

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس ،در نهایت نسبت به تعداد پاسخ های درست شما از ۴۰ سوال داده شده محاسبه می گردد و این را هم توجه کنید که هر جواب اشتباه نمره منفی محسوب می‌شود و نمره کلی از ۴۰ سوال بین ۰ تا ۹ محاسبه می شود و بسته به نمره شما یک عدد کامل و یک عدد اعشاری می باشد.

و اگر مثلاً نمره شما   ۲۵/ ۵ باشد گرد و نمره نهایی شما ۵ / ۵ می شود و اگر نمره ای که شما به دست آورده اید ۱ / ۶  باشد به سمت عدد نزدیک تر گرد می شود و نمره شما ۶ تعیین می شود .

 نکات مهم برای قبولی در آزمون ریدینگ آیلتس 

یکی از اصلی ترین کارهای زبان آموزان آمادگی برای آزمون ریدینگ آیلتس می باشد و یکی از مهمترین نکات برای موفقیت در این آزمون باید اسپیکینگ قوی داشته باشید

چرا که سرعت در این آزمون حرف اول را می زند روش هایی که با مطالعه آنها می توانید سرعت و فهمیدن ریدینگ را افزایش دهید به این ترتیب می باشد:

سعی کنید متن را بخوانید و فقط کلیات آن را حفظ کنید و در مورد اطلاعات متن فکر کنید اهمیت دادن به جزئیات لازم نیست 

سعی کنید جزئیات متن را گذرا مطالعه کنید 

کلیاتی از متن را در ذهن خود داشته باشید 

و بعضی از قسمت های خاص را دوباره بخوانید و سوال ها کمک بگیرید 

اعتماد به نفس خود را با خواندن کلیات و به خاطر سپردن جزئیات به تکرار تمرین بالا ببریم 

سعی کنید سوالات را بخوانید و به آن ها پاسخ دهید آنها را که نمی دانید از آنها عبور کنید و در آخر اگر وقت بود دوباره در مورد آنها فکر کنید دقت داشته باشید

که در این قسمت سوالات نمره منفی ندارند هر چه به متن های دیگر بروید سوالات سخت تر می شود پس سعی کنید که سوال هایی را که راحت تر است در ابتدا پاسخ دهید و بعد در مرور دوباره سوال ها ی به جا مانده را پاسخ دهید .

توجه داشته باشید مهم ترین نکته برای قبولی در آزمون آیلتس این است که باید حتماً دایره لغات خود را بالا ببرید ولی دقت کنید که واژه هایی را که انتخاب می کنید کاربردی تر و مربوط به آزمون شما باشد و آنها را تکرار تمرین کنیم.

دوم اینکه حتما از آزمون های گذشته ریدینگ آیلتس برای تمرین استفاده کنید .

  سعی کنید از این کارها دوری کنید:

  نخواندن متن به طور کامل و با دقت

  توجه نکردن به ترکیب سوال ها

 دنبال لغات سخت و پیچیده

 نادیده گرفتن زمان

 بی اعتنایی به موضوع اصلی

 بی دقتی در حذف قسمتی از متن

 اشتباهات گرامری نوشتن حروف بزرگ در اول جملات

 نکاتی مهم برای قبولی ریدینگ آیلتس  ،و در آخر امیدوارم مطالبی که گفته شد برای درک بهتر شما در یادگیری آزمون ریدینگ آیلتس کمک کند . با آرزوی موفقیت

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare