آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله
دسته‌بندی نشده

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله ،همه ما دوست داریم که برای آموزش فرزندانمان درست و به موقع برنامه ریزی کنیم و در آینده وقتی به عقب بر می گردیم و به گذشته خود نگاه می کنیم با سر بلندی از تصمیماتی که گرفنه ایم یاد کنیم و آینده ی درخشان و پر صلابت فرزندانمان را نظاره گر باشیم.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

برای همین ما در این جا برای شما عزیزانی که آینده نگر هستید و می خواهید قبل از این که دیر شود شروع به آموزش فرزندانتان برای آینده ی بهتر آنها کنند

و آموزش زبان انگلیسی را برای کودکان 2 ساله به شما پیشنهاد می کنیم و سعی داریم در این مقاله مزایا و معایب آن راهم برای شما بیان کنیم امید واریم که این مقاله در جهت بهبود وضعیت شما و فرزندتان موثر باشد.

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله (عیب ها و مزیت ها)

در سال های اخیر والدین سعی داشته اند که فرزندان خود را از همان کودکی با زبان انگلیسی آشنا کنند .

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

برای همین دیگر این که کودکان دو یا چند زبان را بدانند دیگر یک وضعیت خاص نیست و جزء ارکان زندگی به شمار می رود  و دیگر لازم نیست فکر کنیم آیا باید فرزندان خود را به بادگیری زبان ترغیب کنیم یا نه بلکه آن را باید جزء آموزش هایی قرار داد که یاد گیری آن لازم و ضروری می باشد .

کودکانی که آموزش یک یا چند زبان را می آموزند در بزرگسالی دیرتر و یا اصلا دچار بیماریهای مغز نظیر آلزایمر نمی شوند .

چرا که از لحاظ علمی یادگیری دو یا چند زبان هر دو بخش راست و چپ مغز را درگیر می کند . با این کار فکر وذهن کودکان از همان کودکی رشد بهتری دارد و باعث بروز خلاقیت و توانایی های حل مسائل و پرورش ذهن می شود .

باید بدانید که کودکانی که دو یا چند زبان را می دانند نسبت به هم سن و سالان خود بسیار زود تر می توانند پیرامون خود را پردازش کنند و  لغات را بهتر بررسی کنند .

آموزش زبان لاتین

روان شناسان حوزه کودک به این اعتقاد دارند که کودکان باید فبل از رسیدن به مرحله نوجوانی حتما یک مهارت ویژه را به طور کامل آموخته باشند .

زیرا اعتماد به نفس آنها افزایش می یابد و بروز علائم نوجوانی در آنها به طور نرمال تری در آنها بروز می کند و باعث می شود

که با اندیشه و فکر باز تری با بحران نوجوانی کنار بیایند و با چالش های کمتری روبه رو شوند پس خیلی بهتر است که این مهارت ، آموختن زبان انگلیسی باشد چرا که هم کمک به دروس آموزشی در مدرسه را برای فرزندمان دارد

و هم این که با دانش مهارت زبان آموزی و خواندن مطالب به روز می تواند راه خود را برای آینده ای بهتر پیدا کند یا به قول معروف آینده نگر باشد .

البته در نظر داشته باشید که اگر کودک شما در سن 2 سالگی با زبان مادری خود آشنایی دارد و می تواند مفهوم آن را درک کند و خوب صحبت می کند می توانید آموزش زبان انگلیسی را برای او شروع کنید .

ولی اگر کودک شما دیر به حرف آمده باشد و نتواند تا 2 سالگی خوب صحبت کند بهتر است از سن 3 تا 5 سالگی آموزش زبان انگلیسی را برای او درنظر بگیرید که از لحاظ روانشناسی بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می باشد .

بهترین راه های آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

بهتر است به جای این که هر روز یک لغت رابه کودک از مباحث گوناگون آموزش دهید سعی کنید مطالب آموزشی را با به سن و درک او از لغات و مطالب اطرافش دسته بندی کنید .

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

مثلا رنگها ، میوه ها ، اعضای بدن ، اعداد ، حیوانات (اهلی و وحشی ) غذاها .

بهتر است اگر چیزی از شما می خواهد همان را به زبان انگلیسی با او بیان کنید تا در ناخدا گاه ذهن او باقی بماند .

یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید

این کار باعث می شود کودک شما حس خوبی نسبت به این موضوع داشته باشید و این که امروز یک مطلب را به او بگویید و روز بعد آن را انکار کنید بپرهیزید تا کودک شما در محیطی سرشار از آرامش و امنیت بتواند برای یادگیری بهتر آماده شود .

بهتر است برای این که مراحل کار بهتر پیش بروید توجه کنید که به کدام یک از موضوعاتی که گفته شد علاقه بیشتری دارد و سعی کنید

که حتما صبر و تحمل خود را در این راه بالا ببرید و اگر زمانی خسته و ناراحت هستید سعی کنید که به آرامش برسید و بعد با کودک به آموزش بپردازید و یک آموزش کوتاه اما مفید انجام دهید و در طی روز سعی کنید که تکرار و تمرین همراه با بازی داشته باشید .

سعی کنید در هنگام ناراحتی به کودک آموزش ندهید زیرا این حس را به او انتقال می دهید و باعث ترس و استرس در کودک می شوید که از لحاظ روان شناسی این کار تاثیر مخربی در آینده کودک دارد .

استفاده از سر گرمی های جذاب و دوست داشتنی

کودک را در فضای آموزشی مناسب قرار دهید مثلا در منزل روی یک دیوار یا کمد و یا در گوشه اتاق از نوشته هایی با زبان انگلیسی داشته باشید تا کودک از لحاظ دیداری به انگلیسی عادت کند بعضی از کلماتی را که خود کودک می تواند به فارسی بیان کند شما آنها را به انگلیسی بیان کنید مثل آب که شما نمی توانید با بیان انگلیسی او را با این بیان آشنا کنید .

حتما در ساعات مشخصی از روز و هر روز در همان ساعت برای آموزش اقدام کنید اگر کودک تمایلی به یادگیری ندارد سعی کنید با خونسردی واینکه بعد از آموزش کار مورد او را انجام می دهیم مثلا رفتن به پارک.

آموزش ها را با بازی هایی که کودک دوست دارد ادقام کنید تا او را برای آموزش سر حال نگه دارید .

قوی کردن سه مهارت دیداری ، شنیداری و گفتاری در کودک

بهتر است از آهنگ ها و شعرهای شاد متناسب سن کودک و به زبان انگلیسی و همین طوراز فیلم ها و انیمیشن و  فایل های صوتی استفاده کنید.

علاوه بر جنبه سر گرمی و بازیها باعث می شود که از لحاظ ذهنی و افکار او نیز از طریق سه حس شنوایی، بینایی و گفتاری با زبان انگلیسی آشنا شود و زودتر می تواند آموزش هایی را که از شما می گیرد بیاموزد

در این روش حتی گاهی قبل از این که شما بخواهید چیزی را به کودک آموزش دهید چون کودک از قبل از لحاظ ذهن با آن از طریق این فایل های آموزشی آشنا شده خیلی زودتر آموزشها را در یافت می کند .

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2 ساله

آموزش صفرتاصد آیلتس

آموزش از طریق فعالیت های چند منظوره

این فعالیت ها می تواند

.بازی یا کودک

.کشیدن نقاشی همراه کودک

.استفاده از عروسک ها

.استفاده از فایل ها و فیلم های آموزشی

.استفاده از فلش کارت ها می باشد.

برای این که کودک شما از آموزش خسته نشود هر روز با یکی از فعالیت های گفته شده او را سر گرم کنید .

مثلا هنگام کشیدن نقاشی سعی کنید رنگ ها را یه یاد بدهید و با استفاده از کتاب ها وفلش کارت ها حیوانات و اعداد را به او آموزش دهید.

خلاصه مطالب

آموزش زبان انگلیسی به کودکان 2ساله

1.باعث افزایش خلاقیت و تفکر کودک می شود

2.باعث می شود که ذهن کودک به همراه قسمت های مختلف مغز رشد و تکامل پیدا می کند

  1. باعث داشتن اعتماد به نفس بیشتر در دوره نوجوانی می شود
  2. همراه با آرامش و صبر آزمون ها را شروع کنید
  3. زمان های مشخصی را برای آموزش استفاده کنید
  4. از فیلم ها فایل های آموزشی زبان اصلی برای آموزش بهتر کودک استفاده کنید
  5. سعی کنید سه مهارت :گفتاری ،دیداری و شنیداری کودک را نسبت به زبان انگلیسی عادت دهید
  6. از کتاب هآ ، نقاشی و بازی برای آموزش بهتر استفاده کنید

نکته آخر

ای که بهترین سن آموزش زبان انگلیسی به کودک از لحاظ روانشناسی بین 3تا5 سال می باشد و اگر زودتر می خواهید شروع کنید دقت کنید که کودک حتما زبان مادری را خوب بشناسد و مفهوم آن را درک کند.

از لغات و جملات مودبانه به همراه صبر و آرامش برای آموزش کودک استفاده کنید زیرا اگر در هنگام آموزش در این سن به کم به کودک استرس وارد شود اثرات بدی در آینده او خواهد داشت.

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare